2023. április 17., hétfő

Matthew Perry: Friends, Lovers and the Big Terrible Thing: Die Autobiografie des FRIENDS-Stars

Soha nem voltam nagy Jóbarátok rajongó, bár anno szerettem és – részben – néztem is a sorozatot. Nem volt a szereplők között sem kedvencem, nem követtem a róluk szóló híreket, pletykákat sem. Hallottam Matthew Perry autobiográfiájáról, de különösebben nem érdekelt. Amikor megláttam spotify-n betettem a kedvencek közé és mivel általában érdekelnek az életrajzi könyvek, most belekezdtem.
Már eleve vicces volt nekem, h az egyes szám első személyű elbeszélés úgy kezdődik, h mindenki tud róla mindent, h milyen problémákkal küzdött…öhm, azért nem Brad Pittről beszélünk – bár nyilván az ő esetében sem lenne ez igaz – nekem pl. fogalmam sem volt Perry életéről és problémáiról, na de most, utóbbi szakértője lettem. Az eredeti terv szerintem az lehetett, h lineárisan meséli el az életét, és bár a linearitás az időnkénti időbeni ugrálások ellenére még csak-csak stimmel, az élete „elmesélése” már kevésbé. Nagyon úgy tűnik, h Matthew Perrynek a saját életéről kizárólag a függőségei, betegségei, sérelmei jutnak eszébe, ami egy 53 éves világsztár esetén – ahogy gyakran nevezi magát – minimum szomorú, meg bárki más esetén is. Egy percig sem kétlem persze, h nem volt könnyű élete, meg nyilván komoly dolog egy függőség, pláne több – alkohol, cigaretta, kábítószer – de valahogy a történetei, amikben kb. mindenki hibás, kivéve önmagát, számomra Perryt tették kimondottan unszimpatikussá. Márpedig, ha egy felnőtt ember valaminek a függője lesz, nehéz – véleményem szerint – mást okolni érte. Eddig 7 millió dollárt adott ki arra, h józan legyen/maradjon, 6000 AA meetingen volt, 15 különböző elvonó klinikán, 30 éven át heti 2x járt terápiára, ez alkotja a könyv mondanivalójának javát. Emellett rengeteg kapcsolatáról ír, amik mind-mind zátornyra futottak, valamint sok filmes projektről is, de ezek inkább csak lábjegyzetként jelentek meg, nehéz is volt követni őket szeirntem. Szóval összességében sokkolt, h nem talált izgalmasabb sztorikat, mint a függősége és a tönkrement kapcsolatai…ráadásul a végére egyre többször ismételte is önmagát, ezért is tűnt már túl hosszúnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése