2013. október 30., szerda

Carina Bartsch: Dreimal Liebe

Nem olvastam még az írónőtől, de mivel nagyon jó kritikákat kapott az első két könyve, kíváncsi voltam rá. Annak ellenére, h nem nagyon szeretem a rövid történeteket, novellákat, mégis ezzel kezdtem most. Ahogy a címből is kiderül (Szerelem háromszor) 3 szerelmi történetet olvashatunk.


Az elsőben egy vak fiú és egy lány románcát követhetjük nyomon. Engem a 2. érintett meg legjobban, pedig ez a legrövidebb. Egy fiatal házaspár, kisgyerekkel, a nő rákos lesz és eutanáziára kéri a férjét, méltósággal szeretne meghalni, tiszta tudattal elbúcsúzni a szeretteitől. A rendkívül nehéz helyzetről a férj belső monológban mesél.
A 3. volt a leghosszabb és számomra legkevésbé érdekes, két brooklyni utcagyerek között szövődő szerelem. Joel néhány barátjával az utcán él, hozzájuk csatlakozik Cathy, a lányról kiderül, h elszökött otthonról. A fiúnak van ereje visszaküldeni a lányt, mert tudja, a telet nem élné túl azok között a körülmények között, a lány visszamegy, de nem felejti el, nem szakítja meg vele a kapcsolatot, mikor megoldódnak a problémái.
Mindhárom történet különleges a maga nemében, nem egyszerű kis szerelmi kalandokról, könnyed liezonokról van szó, pontosan érzékelteti, a szerelem nem mindig rózsaszín, nem mindig csak cukormáz és lángolás. Időnként olyan döntéseket kell meghozni a másikért, ami nekünk akár nagyon fájdalmas is lehet, a másiknak viszont maga a megváltás.
Szépen ír, érdekes témákról, mindegyik szerelem egyedi és különleges, így feltétlenül kedvet kaptam a két másik, agyon dicsért könyvéhez is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése