2013. október 16., szerda

Oravecz Nóra: Tejszínhab nélkül

Az Atemschaukel után kimondottan vágytam valami könnyen emészthetőre, hát megkaptam;). Mivel minden téren eléggé csak az engem érdeklő témákban olvasok, informálódok, kb. 3 héttel ezelőttig teljesen lemaradtam az „Oravecz Nóra jelenségről”, azóta viszont hol itt, hol ott bukkan fel a neve és most már szerettem volna saját magam véleményt alkotni a sok istenítő és gyalázó között.

 Mivel nem voltam felkészülve, az sem volt világos, pontosan mibe is vágom a fejszém ezzel a kis füzettel, vártam volna a cselekményt, de az nem jött, helyette mindig oda lyukadt ki, h egyedül is mennyire jó, sőőőőőőt, sokkal jobb és egyáltalán, a szingli élet a legjobb, ami történhet az ember lányával. Bizonyos mondatait arcpirítónak éreztem, bár kétségtelenül helyenként meg nagyon is fejen találta a szöget szerintem is. De hát persze h ráillik az emberre ez-az, de nem feltétlenül azért, mert épp feltalálja a spanyolviaszt, hanem mert előszeretettel nyúl közhelyekhez .

Lehet, hogy azt hiszed, te vagy az egyetlen, aki üldözési mániával társuló beteges vonzalmat tud produkálni, majd huzamosabb időn át táplálni egy olyan pasi iránt, aki meg sem érdemli azt. 

Ami pl. kiverte nálam a biztosítékot, h arra „bíztat” szerezz valakit az év „leggusztustalanabb- „, ill. „egyetlenegy utálatos” napjára, Valentin-napra, csak, h tartsd a látszatot – mi van? Hány éves ez a csaj, 14? (nem vagyok oda ezért a napért, de ilyen megvilágításban még nem láttam és nem is akarom…)
Ami kicsit zavar, h ahogy nézem, igazi „megmondó emberré” vált a csaj időközben, ’veszélyes ’ lehet, ha valaki kezdi elhinni magáról, h ő aztán mindig, mindenben meg tudja mondani mindenkinek a tutit.
Egyébként meg tele van ez a dolog ellentmondásokkal:szerintem sokunknak vannak ilyen szintű gondolatai (nem egetrengetően mélyek és újak, de nem is teljesen hülyeségek), ehhez nem kell se pszichiáternek, se semminek lenni. A különbség abban áll, h a túlnyomó többségnek nem jutna eszébe ezeket az inkább egyszerű igazságokat kiadni és könyvnek hívni, de az is igaz, h ő felfedezte, h ezt meg lehet tenni és tessék: siker lett, ez meg nyilván őt igazolja.
A kereslet persze legitimálja a kínálatot (bizonyos fokig) és annak légjogosultságát, de a minőségét nem, vagyis attól, h sokan hypolnak valamit, még nem lesz jó:). Legjobban talán akkor hidaltam még le, mikor megláttam, h velős idézeteit már párnára nyomtatva, vagy akár mobiltokként is megkaphatom:S. Bár az is hozzátartozik a dologhoz, h valószínűleg nem én vagyok a célcsoport számára, semmilyen szempontból, de úgy tűnik nagyon is rátalált a célcsoportjára, vagy azok rá, szóval megtalálták egymást. Én meg kíváncsian várom, hova fejlődik majd ez az egész:).

2 megjegyzés:

  1. Kedves Anita

    mindig imádom ahogy irsz és amit irsz . En is ezt godnolom Oravecz Norárol hogy egy felfujt marketingfogás. Es nem több. De ki fog pukkani viszont most Magyarországon kb ilyen szerzők könyvek futnak.

    Egy kérdés már hozzászoltam régebben de neked tetszett a Jesus liebt mich filmváltozata,, mert nálam az apokalipszis is kiverte a biztositékot. :S Csak kiváncsi vagyok hogy neked bejött -e a film mert én elvonatkoztattam és nekem nem jött be a fim.

    további jo munkát és olvass továbbra is :d

    VálaszTörlés
  2. Szia Szilvi,

    köszi:), örülök, h egy véleményen vagyunk!
    Nem láttam még a Jlm-t, a moziban lemaradtam róla, a sok negatív kritika miatt dvd-n meg momentán annyira nem izgat, de a kívánságlistámon van, kíváncsi vagyok rá.

    Neked is jó olvasást!

    VálaszTörlés