2024. augusztus 16., péntek

Ferdinand von Schirach: Verbrechen

Abszolút semmit nem tudtam erről, amikor elkezdtem olvasni. A címe viszont (Bűncselekmény) elég pontosan leírja miről van szó. Csupa izgalmas és többségében hihetetlen, meghökkentő történet, csupa bűncselekmény, amiket egy ügyvéd mesél, aki a bűnöst vagy az egyik érintettet képviselte. Egymástól független 11 történetet olvashatunk a kötetben.
Egy elismert, barátságos orvos, aki 40 év házasság után baltával végez a feleségével; egy lány, aki szerelemből áll prostituáltnak és féltékenységből ölik meg; egy fiatal nő, aki valódi szeretetből öli meg a testvérét; egy teljesen ismeretlen ember, akiről a rendőrség sem tud kideríteni semmit megöl a metróaluljáróban 2 huligánt, akik vele tervezték ezt tenni; egy fiú, akit a nagy szerelem terel a kanibalizmus felé; és egy már jó útra tért férfi, aki családja iránti szeretetből rabol bankot. A legtöbb történetben itt tehát a szeretet-szerelem kettőse a mozgatórugója a dolgoknak, ezek nevében követnek el hőseink bűncselekményeket. Nem feltétlenül éreztem ezáltal mindegyiknél „feloldozva” őket, de azért néhánynál komolyan nyomtak a latban nálam is és más megvilágításba helyezték a történéseket. Szerintem ezek közül néhányat akár még külön kis- vagy nagyregényben is ki lehetne fejteni, mert több is lehet bennük. Sokszor leírtam már, h alapvetően nem szeretem a krimiket és bár ez nem teljesen az, de valahol a témája mégiscsak kriminalisztikus főként, ahogy általában, ha mégis a kezembe kerül ilyesmi, most is tetszett. Ez volt a 3. könyv, amit a szerzőtől olvastam, tetszett ez is. Schirach remekül ír, olvasmányosan, igényesen építi fel a történeteit, gondolkodtatja az olvasót, elképeszti és meglepi. Eddigi mindhárom könyvében, amit olvastam tőle hasonló volt a séma: különös bűntény-ügyvéd-nyomozás témában alakultak a dolgok, de mivel én ritkán olvasok ilyesmit, néhány évente erre vevő vagyok. A könyv egyébként már 2010-ben megjelent magyarul, Bűnös? - 11 meglepő eset címmel, ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése