2011. november 9., szerda

Kerstin Gier: Smaragdgrün

Az Időtlen szerelem trilógia 3., utolsó része. A könyvek teljesen illeszkednek egymáshoz, ott folytatódik az egyik, ahol véget ért a másik, valójában a történet teljesen összefüggő, akár egyben is megjelenhetett volna, maga a téma is ugyanaz marad. Összesen bő 2 hét alatt történnek az események. (Itt sok érdekes infó mellett egy napi lebontás is található az eseményekről).


Nekem ez a 3. tetszett bizonyos szempontból a legkevésbé, egyrészről jó volt, mert teljesen jelentéktelennek tűnő dolgok nyertek értelmet, viszont kicsit sok is volt már a bonyolítás, időnként nehéz volt követni, az időben ide-oda ugrálásokat – mármint szó szerint;). Az 1. rész tetszett a legjobban, a 2. is jó volt, engem legkevésbé a 3. kötött le, szóval felülmúlni nem sikerült Giernek a Rubinrotot szerintem.
Végre tisztázódnak a viszonyok, a barátok és ellenségek, így a 3. könyvre épp ideje is volt. Időnként nehézségekhez vezet, h 2011-ben az időutazókat a 18. századból irányítja valaki, persze nem akárki, hanem Saint German grófja, aki a legvitatottabb figura, a szálak agyafúrt irányítója, de Gwendolyanban és Gideonban végre emberére akad. Bonyolódnak a dolgok, hőseink találkoznak mit sem sejtő énjükkel a múltban többször is, megoldhatatlannak látszó gordiuszi csomókat bogoznak ki, időutazásaik során tudatosan megváltoztatnak néhány dolgot – bár ez szigorúan tilos - ezzel (pozitívan) befolyásolva mások életét. Na és persze nem utolsó sorban továbbra is tombol köztük a szerelem, helyenként nekem már „túl” romantikus lett, de hát ifjúsági regény…
Mire kiderül a „nagy titok”, amit már az első rész óta kerülgetett az írónő, szerintem már minden olvasónak világossá vált, viszont a végére is jutott még egy nagyobbacska meglepetés, legalábbis én nem számítottam arra a fordulatra.
Jó nagyon az alapötlet szerintem és remek a megvalósítás is, amiért igazán tetszett, az a humor és néhány szereplő, akik a szívemhez nőttek. Xemerius, Gwendolyn házi démona lassan, de biztosan az egyik kedvenc figurámmá nőtte ki magát, amit az elején nem gondoltam volna, akkor kimondottan idegesített. Néhány beszólásán fetrengtem a röhögéstől. Rajta kívül még Maddy néni, Caroline, Leslie nagyon helyes szereplők, a kedvenceimmé váltak, persze Gwendolyn mellett, akinek még mindig odavagyok a nevéért;), nagyon tetszik, zseniális. Azt hittem, ez a név csak kitaláció, annyira viccesnek, de egyben aranyosnak is tűnik, meg soha nem is hallottam még, de utánanézve kiderült, h kelta eredetű. A gwyn (szép) és a dolen (kör) szavakból áll össze, valamint kedvelt női- ill. tündér név a walesi mondákban, a dolin szó walesiül virágot is jelent a nevet ezen a nyelven fehér vagy szép virágnak fordítják.


Az ígérethez híven ma nyilvánosságra hozták a regénysorozat filmváltozatának főszereplőit, ők fogják játszani Gwendolynt és Gidit(by Xemerius:)).
Összességében nagyon kellemes, szórakoztató olvasmánynak találtam, számomra a 3. kötetre kicsit vesztett a lendületből, de az egész történet tetszett, gyorsan beszippantott és még az árát is megérte volna:), ha megvettem volna, így meg pláne jó volt;).
Gier a 3 könyves ifjúsági regényes barangolás után visszatért a chick-lithez, holnapután, vagyis nov. 11-én jelenik meg Németországban az új könyve (Auf der anderen Seite ist das Gras viel grüner) tartalom alapján nem tűnik rossznak.

12 megjegyzés:

  1. nem tudod véletlenül, hogy mikor jelenik meg magyarországon? mert nagyon szerettem az első kettőt és nem tudok németül, hogy úgy olvassam. bár ha tudsz angol vagy francia verziót nekem az is oké:)köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom sajnos, ahogy azt sem hol/hogy tudnád más nyelven megszerezni:(.

      Törlés
  2. Szerintem a lány aki játszani fogja Gwendolynt elég ronda.Lehet,hogy nem mindenki ért velem egyett de az írónő álltal megformázott Gwena sztori alapján nem így néz ki.A srác viszont helyes.Engem az is meglepett,hogy Lesliet egy néger csaj fogja játszani mikor Leslienek szőke haja van és szeplős.

    VálaszTörlés
  3. Szia németül nem tudnád nekem elküldeni ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha küldesz egy mail címet, hova, még az is lehet, h el tudom küldeni;).

      Törlés
  4. szia nekem is elküldenéd németül? :)
    az email címem: hjenny741@gmail.com

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Szia! Igaz hogy 2012 novemberében megjelenik a Smaragdzöld?? Ha megvan neked online magyarul a Smaragdzöld elküldenéd nekem??

    Itt az e-mail címem:enikokemds@gmail.com
    köszi

    VálaszTörlés
  8. Szia Enikő!
    Nem tudom mikor jelenik meg magyarul, mivel már olvastam és nem tervezem a jövőben, ez annyira már nem érdekel. Magyarul nincs meg, gondolom, ha még most fog csak megjelenni, még nem nagyon van meg online, én németül olvastam. Sajnos a tartalmát illetően sem tudok sokat írni, a postban azért nem írtam anno, h ne legyen spoileres, most meg már nem nagyon emlékszem, mert már egy éve volt:(. Szerintem, ha olvastad az első két részt és tetszett, valószínűleg tetszeni fog a harmadik is!

    VálaszTörlés
  9. Szia:) Lehetne egy olyan kérésem,hogy nekem is el tudnád küldeni németül a 3.részt e-mailben. Itt a címem is:lexyusz@gmail.com Előre is köszönöm:)

    VálaszTörlés
  10. Nekem is elküldenéd németül? kataloveicestars@gmail.com

    VálaszTörlés