2014. január 4., szombat

Markus Alexander: Roger Federer

Zsenge kamaszkorom óta voltam nagy teniszrajongó, aminek aztán egyszer csak pár éve vége szakadt. Nem tudom pontosan miért, nem volt konkrét kiváltó ok, azt hiszem, talán csak egyszerűen elég volt. Minden versenyt végig izgultam már kb. 10x, láttam már rakat szám hihetetlen meccseket, amik aztán a bevonultak a sporttörténelembe, bejártam a helyszínen jó pár nagy tornát, éjszakáztam eleget a kedvencem meccsei miatt, aki már mindent elért, akinek már igazából nem volt miért szurkolni.


Ennek ellenére Jézuska nem felejt;) és most meghozta nekem ezt a könyvet, ami nem hogy nem volt kívánságlistás, de nem is tudtam a létezéséről. Egy vékony kis kötet, alig több, mint 100 oldal, így gyorsan nekiveselkedtem, mert hát Roger azért mégiscsak Roger, vagy mi a szösz;).
A bevezető ömlengő istenítés után aránylag kronológikusan követi a zseni karrierjét, pár mondattal elintézve a gyerek- és kamaszkorát, majd az immáron profi játékossá érett Federer éveit követi nyomon, tántoríthatatlanul haladva végig a tornákon, nagy meccseken, diadalmas győzelmeken és kudarcnak számító vereségeken egészen 2012-ig, 2013-ban meg úgysem volt nagyon mit követni;).
Amit furának találtam, h semmiféle – részekre, fejezetekre – tagolás nincs a könyvben, ráadásul alig-alig villan fel az eredmények mögött az ember, a szerző szinte gépnek állítja be Federert.
Csak nagyon elvakult rajongóknak ajánlom a könyvet - az biztos, h a szerző közéjük tartozik - bár nekik meg sok újat nem fog tudni mondani. Nekem tetszett alapvetően, mert jó volt felidézni ezeket az éveket, amikről nekem is sok emlékem maradt, nosztalgiának remek volt.


Olvastam egyébként már egy könyvet a svájci teniszgururól, ami meg is van, René Stauffer svájci újságíró jegyzi, ez már anno 2006-ban is egy 270 oldalas képekkel illusztrált, olvasmányosan, jó stílusban megírt „életrajz” volt, a tenisz szakzsargon magyarázataival, amit folyamatosan bővítenek, legutóbb 2012-ben jelent meg. Ha a zseni szögre akasztja az ütőjét, azt hiszem be kell szereznem a „végleges” kiadást, benne az összes győzelemmel, rekorddal és kudarccal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése