2021. június 18., péntek

Martin Schäuble: Gebrauchsanweisung für Israel und Palästina

Nem vagyok rá büszke, de be kell látnom, az ismereteim az Izrael-Palesztina témában igencsak korlátozottak, ezt ismét még kellett állapítanom, a közelmúlt ottani eseményei kapcsán. Mikor megláttam ezt a már elfeledett könyvet a könyvolvasóm utazós mappájában, pont ezért rögtön bele is kezdtem. Alapvetően érdekes és informatív, bár jobban örültem volna, ha az elején néhány alapvető fogalmat tisztáz a teljesen laikusoknak, mint én.
A szerző mindkét országban élt és minden mondatából nagyon ki is érződik, h kiismeri magát és mindkét országban és kulturában otthon van. Tényleg „használati útmutató” a könyv, ahogy a cím is mondja, sok-sok tippel, ami a vallásokat, a helyi szokásokat illeti, de azzal kapcsolatban is, hol mit együnk és tegyünk és mit ne. Ad egy kis héber és arab gyorstalpalót is, felvázol néhány közel keleti béketervet, felkészíti a németeket, h milyen fogadtatásra számíthatnak errefelé és még arra is van tippje, hogy viselkedjünk és hova meneküljünk az errefelé nem ritka bombariadók esetén. A „hightech” Izrael és a kissé „nomád” Palesztina között a legtöbb értelemben nem is lehetne nagyobb a különbség, így a konfliktusok nem meglepőek, de a könyv jó érzékkel mutat rá arra, h a legnagyobb különbségek ellenére is mindenhol emberek élnek, akik nem is annyira különböznek egymástól, talán erre kellene/lehetne építeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése