2021. június 23., szerda

Hendrik Winter: Die Antwort auf vielleicht

Teljesen random kezdtem bele spoftify-n ennek a hallgatásába és most először többször is komolyan gondolkodtam, h abbahagyom, de végül nem tettem. Adam sofőr, de olyan, aki nap, mint nap rákos betegeket visz kemoterápiára, orvoshoz stb. Egy alkalommal két – az átlagnál jóval fiatalabb – nő ül be a kocsiba, mindketten kopaszok. Kiderül, csak az egyikük páciens, Jessie, a másik a barátnője, aki szolidaritásból vágatta le a haját. Adam rögtön érdeklődni kezd a nő iránt, próbálja nem tolakodó módon kicsit jobban megismerni és erre a mindennapos furikázások alkalmával lehetősége is van.
A beszélgetéseik, a szereplők…hát nekem nagyon furák voltak, bár elvileg 25-26 évesek mindketten, de erre rá nem jöttem volna, mert nagyon „érett” szereplők. Jó lenne, ha az életben tényleg ennyi önzetlenség, bonyodalmaktól mentes emberi kapcsolat lenne, számomra elég idealizáltnak tűnt a helyzet. Jessie és Adam között, bár alig pár hétig ismerik egymást, mégis valami mély barátság-szerelem szövődik. Szerintem a regény – a nyilvánvaló dolgokon túl – arról szól, milyen sokat tervezgetünk, várunk, halasztagtunk, pedig sokkal inkább meg kellene ragadni a lehetőségeket, kihasználni az esélyeket, megélni a pillanatot, mert talán sosem lesz rá módunk, vagy már késő lesz. Az egyik pólust Adam, a másikat Jessie testesíti meg, de barátságuk miatt, Jessie kedvéért Adam megváltozik és megvalósítja az álmát. Most láttam, h nagyon jó értékeléseket kapott amazonon, nekem nem nagyon tetszett. Talán ami a legjobban idegesített, az a könyvet olvasó pasi volt, aki minimum középkorú, dobtam egy hátast, amikor kiderült, h a főszereplő Adam, aki a történetet mesélni 25, abszolút nem illett össze a két karakter. Ez persze nem a könyv hibája, de nem tudtam elvonatkoztatni tőle. Utánanéztem, a könyvet olvasó Andreas Winkelmann – egyébként állítólag bestseller szerző, ezt sem értem, miért olvassa akkor más könyvét – 53 éves! Aztán kiderült, h Winkelmannak a Hendrik Winter az írói álneve, WTF? Jó mondjuk egyébként ő inkább krimi/thriler szerző, valószínűleg ezért, de akkor is…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése