2024. szeptember 4., szerda

Juli Zeh: Corpus Delicti

A szerzőtől olvastam már, tetszett is és mivel megvan még néhány könyve, azokból csemegéztem. Igazából nem voltam erre felkészülve, kicsit nehezen is állt össze a kép és valószínűleg nem is minden aspektusát értettem meg a történetnek.
Egy olyan jövőbeli Németországban vagyunk, ahol az egészség (és főleg annak megőrzése) a legfontosabb polgári kötelesség, hisz egészség diktatúra uralkodik. A polgárok egészségi mutatóit, sport teljesítményüket monitorozzák a mulasztásokat megtorolják. Ezért kell a főhősnőnek, a 30 éves biológusnak, Mia Hollnak megjelennie a bíróság előtt, mert a testéről való gondoskodást elhanyagolta. Legalábbis így kezdődik a per, ami egyre váratlanabb fordulatokat vesz és kirakat perré válik, mikor egyértelművé válik, h Miában túl sok a szeretet (a rendszer által tönkretett bátyja iránt), az értelem (hisz biológusként tudományosan gondolkodik) és független. Hamarosan már veszélyes egyénként sorolják be és a bíróság egyre vadabb és nevetségesebb vádakkal áll elő. Amit én kicsit hiányoltam, h Juli Zeh szerintem egy kicsit elnagyolta ezt az új világot, itt-ott csepegetet némi infót, de túlzásba nem viszi, h igazán megértsük, miről is van szó. Ezáltal sokszor úgy éreztem, h nem tudom a történéseket sem jól megítélni, mert hiányoznak az infóim hozzá, kár ezért, mert ez szerintem lehetett volna érdekesebb is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése