2010. augusztus 4., szerda

Alexandra Potter: Ein Mann, wie Mr. Darcy

Hát mi tagadás a címben szereplő úriember nevével nekem sok mindent el lehet adni;), szerintem nem vagyok vele egyedül. Viszont ha valaki ilyen balga, számolnia kell azzal is, h időnként „behúzzák a csőbe”, velem most ez történt;).


Az ötlet alapvetően nem rossz: A főhősnő, a szintén:) könyvmoly Emily, irodalmi körutazáson vesz részt, Jane Austen regényeinek ill. életének helyszínein. A megvalósítás viszont egyáltalán nem tetszett, elnagyolt, túl rózsaszín, túl csöpögős, van benne imitt-amott egy két jó duma, de alapvetően nem jellemző. Az elég sokat elmond, h eleinte reménykedtem, h majd jobb lesz, de inkább rosszabb lett, így a végén nagyon meg kellett emberelnem magam mindig, h olvassak belőle, h befejezzem és belekezdhessek másba. Elég sok a párhuzam a Büszkeség és balítélettel, de azért egy lapon nem említeném – semmilyen szempontból;) – a két könyvet.
Szóval nem nagyon tetszett, kicsit olyan zagyva az egész. A Mr. Darcy-s szál például (akiről eleinte álmodozik, majd „ráhúzza a vizes lepedőt”), meg a végén Jane Austen felbukkanása, na ez nálam végleg kiverte a biztosítékot. Meg egyáltalán nagyon elnagyolt, nem hoz semmi újdonságot, inkább csak sablonos eseményeket. Egy hét alatt minden szereplőnek gyökeres fordulatot vesz az élete, mondanom sem kell, h abszolút pozitív irányút.
A borító olyan giccses, h komoly kételyek merültek fel bennem, mikor megláttam;), de a tartalomhoz végül is jól passzol;). Magyarul még nem jelent meg, az eredeti címe Me and Mr. Darcy, amit még csak értek, de hogy a német címe, h lett az, ami (Egy férfi, mint Mr. Darcy), arra nem sikerült rájönnöm.
Maradjunk annyiba, h nem igazán hasonlítható azokhoz a könyvekhez, amikben eddig Mr. Darcy-val „találkoztam”;)l

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése