2011. március 18., péntek

Nadine Sieger: Ein Jahr in New York

Bár alapvetően nem vagyok oda Amerikáért, de New York mostanság kivételt jelent, egyre jobban érdekel és vonz. A német Herder kiadó Ein Jahr in… sorozatából eddig a stockholmit olvastam és bár a kedvenc városomról szólt, annyira nem tetszett. Mégis „beneveztem” a new yorkiba és nem bántam meg, nagyon tetszett!


A német Nadine Hamburgból költözött a Nagy Almába és egy évig, októbertől szeptemberig élt és dolgozott ott. Nagyon sok érdekességet, újdonságot megtudtam New Yorkról, persze előjönnek a szokásos sztereotípiák és a már mindenki által jól ismert dolgok is, de általában ezeknek az alapjára, okára is rávilágít.
Nagyon olvasmányos volt, számomra tökéletesen megtalálta az összhangot a dolgok között: volt egy kis történelem, de nem annyi, h unalmassá váljon, voltak benne személyes dolgok, de mégsem az írónőről szólt a könyv, hanem a városról, a pulzáló metropoliszról, a múzeumba illő metrójával, sportőrült lakóival, a hatalmas parkjával, időnként a prűd amerikaiakról, máskor a prűd európaiakról. Arról, h az odalátogatót, pláne, aki hosszabb időre érkezik, beszippantja az 500 galéria, 200 múzeum, 150 színház, 18 000 étterem, a 468 metróállomás, a 14 000 sárga taxi (yellow cab), a kultúra, glamúr, jótékonyság hármasa és az állandó nyüzsgés. Ahogy egy év után a város és az időközben megtalált szerelem, Nadine-t sem engedték vissza Hamburgba.
Hajmeresztő és szívmelengető történetek, időnként meghökkentő közvetlenség, köznapi, mégis érdekes témák: ünnepek (hálaadás, karácsony), lakáskeresés, mosodák, randizási szokások, sport, közlekedés, kultúra, építészet, vásárlás, gasztronómia stb.
Kicsit útikönyv, de mégis személyesebb annál és sokkal inkább a kulisszák mögé enged látni, bepillantást ad a ny-iak életébe, mindennapjaikba és mivel nagyon szeretem az ilyen könyveket, igazán tetszett.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Felkeltetted az érdeklődésemet ezek iránt az "Ein Jahr in..." könyvek iránt! Elolvastam a stockholmiról írt bejegyezésedet is, mert írtad, hogy az annyira nem tetszett. Engem a barcelonai érdekelne. Szerinted érdemes elolvasni? Mennyire olvasmányosak ezek a könyvek? Nagy volt a különbség a stockholmi és e között? Ha ismered Barbara Baumgartnert, ő jó könyveket ír?
    Köszi előre is a választ! :)
    Sissy

    VálaszTörlés
  2. Hello:),
    olvasmányosak a könyvek, mindig arról van szó, h 1 évig ott dolgozik az adott író és a saját élményeit, tapasztalatait írja le, színesítve kis sztorikkal, meg elég jó háttérinfókat is ad. Az árát én sokallom, 190 oldalas mindegyik és már kedvezménnyel 3700 ft, ennél jóval olcsóbbak általában a német puha kötéses könyvek. Én ajándékba kértem és kaptam őket;). Tervezek még olvasni a sorozatból, a barcelonait mondjuk pont nem. B. Baumgartnerről még nem hallottam, de itt vannak olvasói vélemények a könyvről, elég vegyesek:
    http://www.amazon.de/Ein-Jahr-Barcelona-Alltag-spektrum/dp/3451058235/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1300737148&sr=8-1

    VálaszTörlés