2017. október 16., hétfő

Mörk Leonóra: A papagájos ablak

Nem gondoltam, h ilyen gyorsan újra fogok olvasni a szerzőtől, miután az első könyve nem nagyon tetszett, de egy barátnőmtől kaptam kölcsön a könyvet, neki tetszett és a téma miatt (reformáció, Luther) engem is érdekelt ill. így októberben, kevéssel a reformáció 500. évfordulója előtt aktuális is.


Meglepődve láttam, h az elején itt még egyszer leírja dióhéjban a Lány igazgyöngyökkel egyik történetét és a másikra is tesz utalást:O. Míg az fikció volt (gondoltam én, bár pont itt bebizonyosodik, h az egyik szál személyes ihletésű), ez egy sokkal személyesebb könyv, fikciós történet nélkül. A szerző felkerekedik, h Luther nyomában járjon, az annyira nem derült ki számomra, miért is. Közel 20 kisebb-nagyobb települést keres fel, amik fontos szerepet játszottak a reformátor életében és amiknek életében persze Luther is fontos szerepet játszott és játszik mind a mai napig Drezdától Erfurton, Wartburgon és Eisenacheon át Lipcséig. Végigköveti Luther életének fontos színhelyeit, valamikor egészen bele tudtam feledkezni, mert érdekeseket írt a reformátorról, de általában idegesítettek a banalitásai, h dönert szeret enni Németországban, meg mit mondott a férje, egyébként is rengeteg utalás van benne, h már itt-ott amott járt a világban és Németországba hazajár, valahogy ezek is idegesítettek, ahogy a szerző személye is, nem tudok megbarátkozni vele.
Már a fülszöveg azt ígéri, h ez egy útinapló, kultúrtörténeti kalandozás, ez eddig oké, de mi ez a sok személyes sztori, amik közül csak nagyon kevésnek van köze a témához? Nem értem a koncepciót, talán az egyébként nem túl népszerű/könnyű témát akarta emészthetőbbé tenni? Mondjuk nem hiszem, h ez a személyes kalandjaival – amik pl. rám rém idegesítően hatottak, de nyilván nem vagyunk egyformák – sikerült volna. A cím is talány, egyszer látott egy papagájos ablakot valahol, így szó szerint bármi lehetett volna a cím;). Ezzel végképp úgy gondolom, befejeztem a szerző könyveivel a kísérletezgetést, nem vagyunk egy hullámhosszon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése