2021. szeptember 29., szerda

Ferdinand von Schirach: Der Fall Collini

A szerző nagyon híres Németországban, én eddig nem olvastam tőle, de az egyik regénye filmes változatát láttam és az ebből a regényből készített filmről is sokat hallottam. A történet rögtön egy gyilkossággal kezdődik: egy berlini luxushotelben egy idős férfi megöl egy másik idős embert és utána mindenféle ellenállás nélkül feladja magát.
Fabrizio Collini védelmére a fiatal ügyvéd, Caspar Leinent rendelik ki. Az eset nem tűnik túl bonyolultnak, mert a vádlott – bár semmit sem hajlandó mondani az indítékáról – készségesen elismeri bűnösségét. Kissé komplikálódik az eset a fiatal ügyvéd számára, amikor kiderül, az áldozatot jól ismerte, amolyan apa figura volt számára, a családhoz szoros szálak fűzik. Végül mégis marad Collini védője, akit úgy kellene védenie, h az hallgat és nem akarja, h megvédjék. Amikor azonban Leinen egy régmúlt nyomra bukkan, hirtelen már nem is olyan értelmetlen az egész történet. A szálak a náci időkig nyúlnak vissza és a német igazságszolgáltatás meghökkentő fejezetére derítenek fényt. Nagyon jól megírt regény szerintem, rövid, mégis kerek, egész történet, nem túl sok, nem túl kevés, nem marad utána hiányérzete az embernek. Izgalmas, szinte folyamatosan fenntartja az érdeklődést, talán csak egy kisebb üresjárat van benne. Abszolút felkeltette az érdeklődésemet a szerző iránt, biztosan fogok még olvasni tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése