2016. április 10., vasárnap

Lasha Bugadze: Der Literaturexpress

A fülszöveget elolvasva, na meg persze a cím miatt kaptam kedvet, hiba volt…


A grúz író Zaza, akinek egyetlen elbeszélés kötete jelent meg eddig, az is mérsékelten sikeresen, meglepő ajánlatot kap: további 99 íróval együtt utazhat az irodalomexpresszen, h olyan városokban tartson felolvasást, mint Madrid, Lisszabon, Párizs, Büsszel, Frankfurt, Moszkva, Varsó vagy Berlin. Ez számomra nagyon jól hangzott, naivan azt gondoltam utazás irodalommal kombinálva, ebből csak valami jó sülhet ki, hát tévedtem.
Ehelyett egy unalmas összevisszaság lett belőle, semmit nem tudunk meg a városokról, ahol vannak, keveset az írókról konkrétan és általában is, akár lehetnének pékek vagy mérnökök is, nagyon idegesítőnek találtam. A figurák is irritáltak, neurológiai esetek… Zaza az elutazás előtt szakít a barátnőjével Elenával, az út során pedig belehabarodik a görög Helenába, aki bár férjezett, de ez nem akadályozza abba, h fejeket csavarjon el, ezzel a szállal bíbelődik a szerző elég sokat. Nekem sajnos egyáltalán nem tetszett a grúz író szatírája, ami elvileg egy páneurópai roadtrip akar lenni, hát…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése