2018. november 26., hétfő

Richard Yates: A szabadság útjai

Volt néhány éve a facebookon egy könyvcsere akció, abban vettem részt és kaptam többek között ezt a könyvet. Bár a regényből készült filmet láttam anno, de abszolút nem emlékeztem rá, így rám újdonságként hatott a regény.


Frank és April házassága a könyv fő „helyszíne”, ebből tekintgetünk ki egy-egy epizód erejéig, h megtudjuk, miért is tartanak ott, ahol ill. abba is bepillantást kapunk, mit titkolnak egymás elől. A Wheeler házaspárral látszólag minden a legnagyobb rendben: fiatalok, szépek, okosak, 2 kisgyerekükkel már-már a tökéletes család látszatát keltik. De pont ez az, h csak a látszatát, mert a felszín alatt egészen más van. Lassan kiderül, h mindketten csak belesodródtak tökéletesnek tűnő életükbe, ami aztán vitte őket mindig tovább. Mindketten magányosak, boldogtalanok, elvesztették az álmaikat. Az életük viszont fordulatot vesz, amikor April ráveszi a férjét, h hagyjanak itt mindent és menjenek Európába, Párizsba, innentől kezdve a tervezgetés felébreszti őket és feldobja a szürke hétköznapokat. Ám amikor a „menekülés” mégis meghiúsul a pár megállíthatatlanul robog a tragédia felé.
A regény szerintem nagyon jó stílusban van megírva, de áthatja valami vészjósló, baljós….az a fajta könyv, aminek nem lehet happy end a vége és nem is lesz. Bár Richard Yates 1961-ben írta a könyvet, ma is rendkívül aktuális, hisz szerintem most is sok fiatal pár, család küzd hasonló problémákkal. A regényből 2008-ban készült Sam Mendes rendezésében film, Leonardo di Caprio és Kate Winslet főszereplésével.
A könyv a várólistámon volt, ezzel befejeztem a 2018-as kihívásomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése