2018. november 3., szombat

Szentesi Éva: Kardos Margit disszidál

A szerző a D. Tóth Kriszta neve által fémjelzett WMN online magazin csapatát erősíti, onnan ismertem én is. Nem tudtam mire számítsak a könyve kapcsán, kvázi novellákat kaptam, amiket egyébként nem szeretek, de ezek tetszettek.


Leginkább a férfi-nő kapcsolatról szólnak, életszerűek, igaziak, sokszor csontig hatolnak. Néhány történet összefügg egymással, némelyiknél úgy gondoltam, h Szentesi Éva saját életéről olvasok – persze lehet, h nem így van - egy történet erejéig Péterfy-Novák Éva családja is felbukkan, egy másikat pedig az írónő jegyez.
A legtöbb novella rövid és velős és amiben szinte mindegyik egyezik, azok az erős női karakterek, akik a középpontban állnak. Egymást váltják a gyerekkorból merített történetek, a tini sztorik, egy fiatal nő megpróbáltatásai, de felbukkan egy elhagyott feleség és egy szerető is. A férfi karakterek ellenben kevésbé kidolgozottak, időnként a homályba vésznek, nincs köztük a tökéletes. A hangulat sokszor nosztalgikusnak tűnt, mégis annyira mai, annyira magyar. Az időnként kemény témák ellenére a hangnem könnyed volt és a történetek nagyon olvastatták magukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése