2020. április 30., csütörtök

Katrin Koppold: Aussicht auf Sternschnuppen

Német nyelvterületen nagy sikert aratott ez a könyvsorozat, aminek 4+1 részébe most én is belevágtam. Eddig két könyvet olvastam a szerzőtől, felemás sikerrel, az első tetszett, a második inkább idegesített, így kíváncsian vártam ezt.


A 36 éves Helga élete és személyisége nem túl színes és sziporkázó. Bár úgy érzi, Giuseppe végre az a férfi, akivel összeházasodhatna és gyerekeket szülhetne neki, a pasi kissé tesze-tosza és nem úgy tűnik, mintha hasonló ambíciói lennének. Ráadásul Helga elolvas egy sms-t, amiben egy bizonyos Angela alig várja, h újra lássa a pasit, aki épp Olaszországba készül üzleti ügyben. Helga, ahelyett, h rákérdezne, maga is a reptérre megy, h ő is Itáliába utazzon, de az izlandi vulkánkitörés miatt, a pár mindkét tagja, külön-külön, más-más útitársakkal kénytelen nekivágni az útnak bérelt autókkal. Főhősnőnk egy Smartba préselődve döcög az úti cél felé az ismert színész és Casanova Nilsszel, aki egy forgatásra megy. A két útitárs különbözőbb már nem is lehetne, semmiben sem értenek együtt, csak marakodnak, ki nem állhatják egymást. Persze, ahogy ez lenni szokott, ez gyorsan megváltozik, az a néhány nap, amíg Olaszországba érnek, mindkettőjük életét fenekestül felforgatja és Helga már korántsem biztos benne, h Giuseppe számára az ideális. Némi vívódás utána az utolsó oldalakon aztán összejön a happy end, nem túl nagy meglepetésre.
Megint úgy voltam vele, h tetszett a humora, a szövegei, részben a karakterei, de túl felszínes és kiszámítható maradt, nem ártott bele egy picivel több ötlet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése