2020. szeptember 8., kedd

Antti Tuomainen: Palm Beach, Finland

Hirtelen felindulásból kezdtem el ezt a hangoskönyvet hallgati spotify-n, nem is hallottam róla előtte. A kissé hideg és szürke finn tengerpart egy csendes kis faluját egy nagyravágyó befektető átkereszteli Palm Beach, Finlandra és egyébként is próbál hasonló hangulatot teremteni, mint a napos, közdevelt strandokon, kevés sikerrel.
Olivia éveket töltött távol a falutól, ahol felnőtt, most elvált nőként visszatért és része az álomnak, fürdőruhában tölti a munkaidejét, elvileg szörfoktetóként és vízimentőként. A szüleitől örökölt házba költözik, ahol viszont sorra történnek a furábbnál furább esetek, gyilkosság, gyújtogatás…Emiatt az esett miatt érkezik undercover egy rendőr a helyre, aki fel akarja göngyölíteni az ügyet és nem egyszer meglepődik, a helyi furcsaságokon és egyre inkább vonzódik a minimum gyanús Oliviához, akinél mindig történik valami. Kicsit krimis, sokszor irónikus, vicces. Ami nekem fura volt, h mivel több szemszögből meséli a szerző a történetet, a hallgatók/olvasók végig tudják, ki a gyilkos és ki áll az egész mögött, ami egyébként is elég nyilvánvaló, így kicsit megfosztja az embert a „gondolkodástól, kombinálástól”, ráadásul nagyon elnyújtja az egészet, ami így h nincs igazi izgalom, kissé érthetetlen. Őszintén szólva, nem nagyon tudtam mit kezdeni vele, bár globálisan jó kritikákat kapott és a szerző is igen elismert, nekem nem igazán tetszett, vagy nem tudtam értelmezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése