2020. szeptember 20., vasárnap

Leiner Laura: Bábel

Régóta kíváncsi voltam Leiner Laura könyveire, mert sok jót hallottam róluk, legkevésbé sem tiniktől. Azért annyira nem vagyok merész, h rögtön egy sok kötetesbe kezdjek bele tőle, így maradt a Bábel.
A 17 éves Zsófi barátaival élete első fesztiváljára készül, a Bábelre. A regény az itt töltött hetük leírása, sokszor a lány blogbejegyzései, fotói (nem tudom a könyvben voltak-e tényleg fotók, az ekönyvben – legalábbis nálam – nem, így elég érdekes volt csak a képaláírásokat olvasni), a barátok egymással váltott üzenetei alapján. Időnként vicces, szerethető, jópofa, picit romantikus és nagyon-nagyon-nagyon idealista és naiv. Mégis melyik tinilány ismeri egyáltalán a Red Hot Chili Peperst, pláne szerelmes az – 57 éves - frontemberébe? Ez kb. gondolom a szerző korosztálya inkább…Végtelenül idilli és naiv rózsaszín a történet, az ideális tinédzserekről, akik kb. sosem voltak ilyen szelídek-szolidak és ártatlanok, mint ebben a regényben. Egyébként viszont voltak benne kimondottan jó dumák, vicces karakterek, helyzetkomikum hegyek, de időnként meg kicsit szétesett a dolog és azt hittem vmi fan fictiont olvasok, plusz nagyon – szerintem indokolatlanul – hosszú. A közepére annyira ellaposodott, h alig vártam, h vége legyen, mert nagyon untam, egyáltalán nem kötött le, de így nehezen is vettem rá magam az olvasására, ezért aztán pláne úgy éreztem, h sose érek a végére, de a végére újra egy picit felpörgött. Nyilván nem én vagyok – semmilyen szempontból – a könyv célcsoportja, így aztán nem is mérvadó a véleményem igazán, de nekem egyáltalán nem tetszett, nem hozta meg a kedvem, h olvassak még a szerzőtől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése