2010. november 17., szerda

Anne Gracie: Tudorok

A librinél bukkantam rá a könyvre, hatalmas kedvezménnyel, gyorsan utána is olvastam egy kicsit és mivel jó véleményeket találtam, megrendeltem, mindkét kötetet. Utána vettem észre, h nem is uaz írta a 2 könyvet, amit már alapból nem szeretek, aztán amikor megérkezett és elolvastam a fülszöveget, újabb meglepetés ért: a könyvek a nagy sikerű sorozat alapján készültek, na ilyet sem sűrűn hallottam még… Utána olvastam is valahol, h a széria után nagyon kiábrándító olvasni, mert minden szóról szóra uúgy történik. Hallottam már a Tudorok c. sorozatról, amikor néhány éve ment valamelyik adón, fel is kaptam a fejem rá – na jó leginkább a Henriket játszó Jonathan Rhys Meyerre;) – de nem néztem meg.


Így izgalmas, olvasmányos és nagyon pergő volt a könyv. Ez utóbbi szerintem csalhatatlan jele annak, h nagyon is mai, ha néhány száz évvel ezelőtt íródott volna, sokkal inkább „el lenne húzva”, így, is kb. 700 oldalas a 2 könyv együtt, akkor szerintem több, mint 1000 lenne. A téma ellenére a stílus elég pongyola, ami mondjuk tán érthető is, egyszerűen papírra vetettek egy sikeres sorozatot, ehhez nem Nobel díjas írókat kértek fel;).
Bár az elején felhívják a figyelmet, h bármiféle egyezés történelmi eseményekkel, személyekkel pusztán a véletlen műve, ennek ellenére emlékeim ill. utánaolvasásaim szerint sok minden egyezik a valósággal, szóval kis történelem felelevenítőnek sem rossz.
A főszereplő VIII. Henrik, akinek döntéseit, a könyv tanulsága szerint, akár az egész országa sorsát meghatározó kérdésekben is, ritkábban irányította az agya, sokkal inkább a lejjebb eső régiók;). Már házas emberként szeret bele Boleyn Annába és minden követ megmozgat azért, h érvénytelenítse házasságát és elvegye a lányt, ebben persze „segítségére” van az az érdekcsoport is, aki Annával együtt szándékozik betenni lábát a királyi palotába.
Cselszövés, ármány, intrikák, szerelem, szenvedély vegyítve némi történelemmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése