2010. november 25., csütörtök

Az internetes könyvrendelésről

Vannak akik a régi, dohos antikváriumokra esküsznek, mások a többszintes könyvpalotákra, megint mások a parányi kis belvárosi üzletekre és akadnak, akik a könyvrendelésre. Kb. 2-3 éve rendelek rendszeresen könyvet interneten és szépen lassan már kizárólagosan ehhez a csoporthoz tartozok. És hogy miért? Mert pillanatok alatt rákeresek arra, ami érdekel, néhány kattintással megrendelem és jóval kedvezőbb áron kapom meg. Persze időnként jó beszabadulni egy igazi könyvesboltba, körülnézni, beleszippantani, abba a semmi máshoz nem hasonlítható új könyv illatba, sorban leemelni a polcokról az újdonságokat, elolvasni a fülszöveget, belelapozni, majd az árát meglátva gyorsan visszatenni. Az antikváriumoknak még kevésbé tudok ellenállni, legalábbis, ha újonnan fedezek fel egyet, mert amik itt vannak, azokat már túlságosan is ismerem, talán pont ezért nem voltam hónapok óta:S, elképesztő, milyen árakon kínálják errefelé a régi könyveket:O.
Nem reklámozni szeretném a következő online könyvkereskedéseket, egyszerűen csak leírni a véleményemet és a tapasztalataimat, ami talán így karácsony előtt egy hónappal hasznos lehet.
Nálam a favorit egyértelműen a bookline. Már nem is emlékszem hogy kezdődött, de erős a vonzalom az első találkozás óta, az biztos;).
Ami miatt szeretem:
- hatalmas választék, tele újdonságokkal, akciókkal
- minden új, magyar nyelvű könyvre 15% kedvezmény van alapból+még az egyéb akciók
- ami számomra az egyik legnagyobb előny, h hatalmas az idegennyelvű könyvkészlete is, bármit meg tudok rendelni, ami külön poén, h még azt is valamivel olcsóbban, mint No-ban (az idegennyelvű könyvekre 5% kedvezmény van mindig, de pl. novemberben 10% is volt)
- nem csak új, hanem antikvár könyvekkel is foglalkozik, amit elképesztően jónak találok
- megbízhatóak, gyorsak
- e-mailben értesítenek a kiszállításról, a kézbesítést megelőző napon
- futáros kézbesítéssel, készpénzes fizetéssel rendelek mindig, a GLS futárok nagyon rugalmasak, felhívnak, h nincs itthon senki, megbeszéljük mikor jöjjenek
- ha függőben van egy megrendelés és még nem értesítettek, h másnap szállítják, lehet hozzárendelni, megjegyzés rovatba be kell írni, h az előző megrendeléssel kéred a szállítást és megy minden, mint a karikacsapás, ez nagyon praktikus, ha hirtelen kell 1 könyv, nem kell kifizetni a szállíási ktg-t.
- időnként komolyan félek a könyvszerdáktól, meg az egyéb akcióktól, h már megint milyen kihagyhatatlan ajánlatokat találok – bár lehet, h ezt akkor a hátrányokhoz kellene sorolnom, okoskodik a racionális énem, de persze a könyvmoly lehurrogta, így marad itt;)
- a line rendszer, amiért az elején nem voltam oda, de a +7% kedvezmény (a legfelső kategóriában) és a kuponok, meg egyebek nagyon jók
- informálódni lehet a várható megjelenésekről is a honlapon, ezeket a könyveket elő is lehet jegyezni, értesítést küldenek, ha már rendelhető a könyv
- eddig 2x volt olyan, h nem minden stimmelt: évekkel ezelőtt egy német nyelvkönyv érkezett cd nélkül, magán a könyvön rajta volt, h a cd külön kapható hozzá, mint általában mostanság, de az oldalon úgy volt feltűntetve, h cd-vel, megreklamáltam és csak úgy bemondásra pár napon belül küldték is a hanganyagot. A másik eseten eléggé kiakadtam, bizonyos okok miatt csak hosszas huza-vona után rendeltem meg Andre Agassi önéletrajzi könyvét németül, végre megérkezett, angolul:S, na akkor nagyon pipa voltam, oké a könyv tök uúgy néz ki mindkét nyelven, de akkor is…a telefonos ügyfélszolgálaton rendesek voltak, csak újra indult a kb. 6-8 napos várakozási idő, majd le is telt, rájuk telefonáltam, mire már kevésbé szimpin közölte a hölgy, akivel beszéltem, h jaaa, itt van a könyv a kollégám asztalán, szuper:S. A futár aztán hozta, az angol nyelvűt, meg vitte

Ami nem annyira jó
- Újabban vannak átvevő helyeik szerte az országban, jelenleg Bp-en kívül 9 helyen, de persze nálunk még nincs:S
- a szállítási ktg. nem olcsó, 5000 alatt 799 Ft, 5000-1000-ig 599, afölött ingyenes, az utóbbi időben mindig összevárom, h 10 ezer fölött legyen (nem kell sokáig várnom), vagy barátokkal együtt rendelünk, h szállítási ktg-t ne kelljen fizetni.



Az Alexandránál jóval ritkábban rendelek, szinte kizárólag akkor, ha valami nincs meg a B-on, ami nem fordul elő túl gyakran, vagy ha vmi kihagyhatatlan ajánlatuk van (bár ezekről nem mindig értesülök, mert „óvintézkedésként” gyakran olvasás nélkül törlöm a hétfői hírlevelüket). Nagyjából uazok az előnyök, amiket már felsoroltam, 15% kedvezmény mindenre, nagy kedvezmények, akciók, nincsenek viszont idegen nyelvű és antikvár könyvek, ami miatt számomra máris sokkal kevésbé vonzó. Itt egységesen 550 Ft a kiszállítás, csak 10 000 Ft fölött ingyenes, ami viszont tök jó, h egy ideje lehet a boltjaikba rendelni a könyveket, ezt eddig 1x próbáltam ki és nagyon meg voltam elégedve, pár nap alatt megjött, sms-t kaptam róla, kellőképpen meg is lepődtem, de nagyon jó volt, mert épp a bolt közelében voltam, így rögtön el is hoztam a könyvet.
A libritől rendeltem még, ott is jó akciók szoktak lenni, viszont itt csak 5% kedvezmény jár alapból, a +10 %-t csak a törzsvásárlók kapják meg, itt viszont már 8000 Ft fölött ingyenes a kiszállítás.
Ezeken az online kereskedéseken kívül persze még számtalan van, lassan már követni se lehet, ezekkel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de talán érdemes átböngészni ezeket is, ízelítőül néhány:
books, polc, 7books, booker, animakönyvesbolt, bookstation

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése