2011. január 1., szombat

Boldog új évet!

Nagyon boldog, sikerekben, remek olvasmányokban-;) és minden jóban gazdag új évet kívánok, minden erre járónak és rendszeres olvasónak:).
Szeretnék egy kis összefoglalásfélét is írni az elmúlt évről, leltároztam egy kicsit:).
Február óta összesen 68 bejegyzés született 2010-ben, 70 könyvet olvastam el, ami nálam rekord, kissé hihetetlen is, mert ennek ellenére tényleg nem úgy néznek ki a napjaim, h csak olvasok (pedig jó lenne;)). Sok az elolvasásra és újra olvasásra váró könyv 2011-re is, ill. itt van a várólistám is, szóval folytatás következik, alig várom:)!
A 70 könyvből 30-at olvastam németül, a maradék 40-t pedig magyarul. 8-at olvastam újra és 12-t az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listáról (ebből kettőt újra Üvegbura,Üvöltő szelek), így „már” 62-nél tartok, még mindig nevetséges, na de nem baj, nem is ezért olvasok, inkább csak szemezgetek időnként. Februárban olvastam a legkevesebbet, csak 4 könyvnek értem a végére, novemberben viszont 9-t is kiolvastam.
A top 5, ami a legjobban tetszett idén és felkerült az abszolút kedvencek közé:
Stephenie Meyer: A burok, Martin Amis: Pénz - búcsúlevél, John Steinbeck: Édentől keletre, Max Urlacher: Rückenwind, David Safier: Mieses Karma.


De ezeken kívül is volt jó néhány „nagy felfedezés” és olyan könyv, amikre biztosan sort fogok még keríteni, egyébként is azt gondolom, h ez elég jó fokmérője annak, h mennyire tetszett valami, h elolvasnám-e még egyszer.
Különösebb fogadalmam nincs az új évre, egyébként- és könyv fronton sem, a blogot továbbra is magamnak írom, de persze nagyon örülök a látogatóknak;).
Némileg azért vagyok gondban, mert lassan kicsi a lakás és kezd tényleg komoly fejtörést okozni, h hova tegyük a sok könyvet.
Olvasva a különféle év végi összefoglalókat, kaptam én is kedvet ahhoz, h összeszámoljam hány könyvet is vettem idén, utólag ez kissé nehézkes persze, de mivel idén csak online vásároltam, azért megoldható. Az árukat inkább nem számoltam össze…:S.
Szóval úgy néz ki magamnak 64 könyvet vettem, ebből 10 volt antikvár, 31 német nyelvű, a 64-ből csak 20-t nem olvastam még, ez elég jó arány, meg vagyok elégedve:). 55-t vásároltam a bookline-nál, 3-t az Alexandránál és 6-t a Librinél, valamint még plusz 10 könyvet kaptam ajándékba is.


Rengeteg idézetet, figyelemreméltó gondolatot jegyeztem le magamnak idén is, olvasás közben, de most következzen néhány (egyébként már általam idézett;)), amik a szenvedélyes olvasó legnagyobb problémáját és egyben legnagyobb gyönyörűségét jelentik;).

És még valami másra is rájött: arra, hogyan vezet egyik könyv a másikhoz, hogy bármerre fordul, mindenütt újabb és újabb ajtók nyílnak és hogy egy nap nem elég hosszú ahhoz, hogy annyit olvasson, amennyit szeretne.

Alan Bennett: A királynő olvas
…mindig megtaláltam azt a könyvet, amelyik éppen kellett – és még további hármat, amelyekről nem tudtam, h kellenek.

Mary Ann Shaffer és Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság
Ezért imádok úgy olvasni. Az ember érdeklődését felkelti egy icipici részlet, amelynek nyomán eljut egy újabb könyvhöz, és onnan valami apróság révén egy harmadikhoz

Mary Ann Shaffer és Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése