2020. január 24., péntek

Edward Rutherfurd: New York

Pár hónapja láttam először a könyvet és rögtön megragadott a borítója is, nagyon szép kiadás, amit aztán karácsonyra meg is kaptam. Gondoltam, mivel csaknem 800 oldal, mindjárt neki is állok, a két ünnep között, után, több időm volt olvasni, mint általában.


Az 1600-as évekből indulunk, amikor New York még párszázas kisváros volt. A fejlődése gyors és megállíthatatlan, amiben hollandok, angolok, majd németek, írek, olaszok és zsidók játszanak fontos szerepet. Egy eredetileg angol család, a Masterek generációin keresztül követjük végig a város- és egyben az Amerikai Egyesül Államok történetét. A fejezetek között időnként 10 éveket, vagy egy egész generációt is ugrunk, ez időnként zavaró volt.
A főszereplő Master család kiveszi a részét a fontos történelmi eseményekből, felemelkedik, hol így, hol úgy keveredik más nációkkal, miközben szemünk előtt alakul a város, épül, szépül. Az író főszereplőinek életébe beleszövi a Carnegie Hallt, a Wall Streetet, Conny Islandot, az Empire State Buildinget és még a Világkereskedelmi központ ikertornyait is, mert egészen a 2001-es eseményekig követjük nyomon a város és a főhősök életét.
Nekem végig azok a részek tetszettek jobban, ahol jobban megismertük a szereplőket, amikor nem csak pár oldal erejéig olvastunk az életükről, hanem egy kicsit tovább követjük őket, kevésbé érdekeltek ill. kevésbé tudtam követi időnként a történelmi, politikai, pénzügyi történéseket, amik nekem néha túl magasak voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése