2020. január 1., szerda

Boldog új évet!

Új év, új remények, új olvasmány élmények! Mielőtt belevetném ezekbe magamat, jöjjön a szokásos összegzés az elmúlt évről.
2019-ben 76 könyvnek értem a végére, ez néggyel kevesebb, mint előző évben. 63 volt ezek közül németül és 13 magyarul, tovább erősödött a német dominancia a tavalyihoz képest (63-17).


50 ekönyvet és 12 hagyományos könyvet olvastam és ami abszolút rekord, 14 hangoskönyvet hallgattam meg, többségében hála a spotify-nak. 2019-ben sikerült alulmúlnom magam, ami a magyar szerzőktől való olvasást illeti, sokkolt, h csak 3 magyartól olvastam, ezen mindenképpen változtatni akarok és fogok is 2020-ban. Az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listán továbbra is megfontolva haladok;), 2018-hoz hasonlóan most is csak kettő könyvet olvastam a listáról, jelenleg 108-nál tartok.
Az utóbbi évekhez hasonlóan 2019-ben is több sorozatot olvastam, kezdtem Ulrike Renk Ausztrál Sagájával, majd Petra Durst-Benning Zarentochter trilógiája következett, de ebből csak az első kettőt olvastam, a 3. -hoz már nem volt erőm, nem igazán tetszett. Az eddigiekhez hasonlóan nem okozott csalódást viszont Kerstin Gier, akinek Silber trilógiáját végigolvastam. Az 5. résszel bővült Kinsella boltkóros sorozata, talán egyszer a végére érek, ez a cél. Ahogy az elmúlt években, úgy 2019-ben is egy Sarah Morgan sorozattal fejeztem be az évet, ami bár tetszett, de azért nagyon egysíkú kezd lenni.
2019-ben nem olvastam olyan könyvet, ami felkerült volna az abszolút kedvenceim közé, ennek ellenére persze azért sok jó olvasmányom volt. Sokáig tartottam Gyarmati Fanni naplójától, aminek kiolvasása szinte az egész nyarat kitöltötte, de végül igazán örülök, h végre rászántam magam, mert nagyon tartalmas, érdekes és megkapó volt. Ezenkívül nagyon tetszett még Cathrine Ryan Hyde egy árva kisfiúról szóló regénye, Marlen Haushofer nem mindennapi Die Wand-ja, Laure Barnett regénye, amiben egy pár életének alakulását boncolgatja, döntéseik függvényében vagy Sue Monk Kidd rabszolgasággal foglalkozó történelmi regénye, amit hangoskönyvként hallgattam. A spotify-nek hála két kedvencemtől, Mhairi McFarlentől és Petra Hülsmanntól is sikerült egy-egy új regényt meghallgatni, bennük nem szoktam csalódni, most sem kellett.
2019-ben is szívesen olvastam utazós könyveket, újabb két részt az Ein Jahr in…. sorozatból (Svédország, Andalúzia), egy nem mindennapi év leírását az Északi sarkon és 3 brit barát kalandjait keresztbe kasul a világban egy régi londoni taxival. Két karizmatikus személyiség életrajzát olvastam 2019-ben (Michelle Obama, Roger Federer), mindkettő nagyon tetszett.
2019 legolvasottabb bejegyzése is éppen az egyik életrajz lett, méghozzá nagy örömömre Roger Federeré, ezt egy klasszikus, a Réztábla a kapu alatt követte. A 3. legolvasottabb a Variációk egy párra c. könyvről írt véleményem lett, amit Michelle Obama életrajza követett, 5. helyen egy német nyelvű regény végzett, az Immer wenn es Sterne regnet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése