2012. február 1., szerda

Anne Hertz: Goldstück

Anna Hertz könyveivel Amazonos kirándulásaim alkalmával már többször is „találkoztam”, láttam, h elég jó kritikákat kaptak, fel is keltették az érdeklődésemet, bár leginkább az tett kíváncsivá, h nem egy írónőről, hanem egy szerző párosról van szó (két nővér Frauke Scheunemann und Wiebke Lorenz). Együtt aztán sokkal sikeresebbek lettek, mint külön-külön, bár ezt az „írjunk közösen” dolgot ilyen jellegű könyveknél elég nehezen tudom elképzelni, meglepő és szokatlan szerintem. Aztán még is megtalált az egyik irományuk hangoskönyv alakban és a szokásos hétvégi sütés-főzések közben elkezdtem hallgatni.


Maike 30 éves, az élete minden fronton épp csődben (ahogy a hasonló női limonádékban nem ritkán;)): megbukik az államvizsgán, kidobja a pasija, a legjobb barátnője, aki az unokatesója is egyben, össze akar költözni a barátjával, így mivel együtt laknak, neki kell új lakást keresnie. Az eleje nem volt túlságosan megnyerő számomra, de a 2. cd végén kezdett igazán izgalmassá válni a történet, mikor a tökéletes Kiki, Maike unokatesója, akivel mindig mindenki példálózott neki, hirtelen meghalt. Ez a fordulat már kevésbé illet bele a sablon női regényekbe, innentől kezdve jobban is tetszett már. A történetet ezután a félreértések uralják, egy véletlen folytán a rendkívül sármos, szuper pasi, Daniel Unverzagt (nevének jelentése: rettenthetetlen, bátor) azt hiszi, h a sikeres személyi trénerhez, Kikihez van szerencséje és mivel nem kevés pénz áll vele a házhoz, Maike meghagyja ebben a hitben és megtartja saját kútfőből a tanácsadást. Persze rögtön nagy sikerei vannak a pasinak, akit coachingol:) és akivel naná, h egymásba habarodnak, így Innentől kezdve dőlnek a kuncsaftok és a pénz, meg dúl a láv;). Kuszálódnak még egy kicsit erre-arra a szálak, de a vége persze happy end.
Vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban, egyrészről nagyon sok részletben hallgattam, egyszer sem tudtam olyan igazán ráhangolódni. Másrészről volt pár dolog, ami idegesített, pl. hogy végig azt sulykolják, h amit szeretnél, az teljesülni fog: Maikénak van egy kívánságos könyve, ide felírja a kívánságait, amik aztán persze valóra is válnak. Hja, ha minden ilyen egyszerű lenne! Én is hiszek a ’Ha abban hiszel, h sikerülni fog, ha abban, h nem, az élet mindig igazolni fog’ jellegű bölcsességekben, de időnként az volt az érzésem, h a könyv szereplői átesnek a ló túloldalára.
Rövid időn belül ez már a 2. könyv, ahol a hősnő trénerként dolgozik, jó tudni, h ilyen menő munkám van, egy ideje engem is így hívnak, először nem is tudtam mire vélni;).
Szóval nekem ez vhogy olyan jellegtelen volt, se nem vicces, se nem komoly, olyan semmilyen. Hűvös, tartózkodó eleganciával megtartottuk egymástól a pár lépés távolságot és a végén örültem, h nem kellett pénzt adnom érte;).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése