2015. január 1., csütörtök

Boldog új évet!

Ismét véget ért egy év, immáron az 5. a blog életében, újra itt az idő hát egy kis összegzésre!
2014-ben csak 76 könyvet olvastam, ez jócskán elmarad az előző évektől. Ebben az évben sok minden összejött, ami „hátráltatott” az olvasásban és szerintem így lesz ez 2015-ben is, de nem baj. Az olvasás remek dolog, de azért van még néhány egyéb más klassz dolog is az életben;)!
Tovább folytatódott 2014-ben a német nyelvű könyvek dominanciája, 53 könyvet olvastam idegen nyelven és csak 23-t magyarul. Még ennél is jobban dominálnak az e-könyvek, ezekből 66-t olvastam, papír alapon pedig csak 10-t, itt sem várható nagyon változás az arányokban 2015-ben, bár most az év végén elég sok magyar nyelvű könyvet kaptam, vettem.
2013-ban kezdődött együttműködésünk a book&walk-al, bár idén végül csak 2 könyvet olvastam tőlük, azért is köszi!
Ebben az évben is keveset olvastam magyar szerzőktől, 9 könyvet 8 szerzőtől. Bár, ha azt veszem, h összesen csak 23 könyvet olvastam magyarul, ez nem is rossz arány, minden csak nézőpont kérdése;).
Haladtam valamicskét az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listával is, továbbra sincs tervben a lista teljes elolvasása, már csak azért sem, mert az idei 5 könyvvel, még mindig csak 89-nél tartok, szóval még a tizedétől is pár évre vagyok;).
A várólistámat viszont már 4. éve sikeresen csökkentettem és ennek 2015-ben is neki veselkedek.


Ami miatt egy kicsit elégedettlen vagyok az olvasási évemmel, az nem az olvasott könyvek száma, hanem inkább a „minősége”. Csak Charles Martin szívbe markoló története, az Ahol a folyó véget ér került be az abszolút kedvencek közé, ami abszolút negatív rekord :(. Persze ennek ellenére is sok szuper könyvet olvastam, de remélem, az új év még több jó olvasmányt tartogat számomra.
2014-ben elég sok sorozatot olvastam (Ken Follett évszázad trilógiájának első két részét, Kiera Cass Selection trilógiájából szintén az első két részt és egy kiegészítő könyvet, Carina Bartsch kirschrot-türkisgrün sorozatát és Jókai klasszikusait az Egy magyar nábobot és a Kárpáthy Zoltánt.)Feltűnően sok regényem foglalkozott a rákkal (Ahol a folyó véget ér, Ma szőke vagyok, Der Schicksal ist ein mieser Verräter, Bevor ich sterbe), ezek nem tudatos választásaim voltak, de mindegyik nagyon megfogott és meghatott.
Három könyvet olvastam a németekkel, a nyelvvel és az életmódjukkal foglalkozó könyvekből, pusztán kíváncsiságból ill. a munkám miatt.
Ezeken kívül tetszett még a hátborzongatóan megdöbbentő Luciana B. lassú halála, a Das Licht zwischen den Meeren és a Schande a Nobel-díjas Coetzee-től, az egy amis lány életét és választásait bemutató, Draußen wartet die Welt, a könnyedebb történetek közül pedig Jojo Moyes új könyvét ill. a Wir in drei Wortét szerettem nagyon.
A blog látogatói viszont egyértelműen O története miatt keresték fel 2014-ben legtöbbször az oldalt. A brutális szado-mazo regényre, jóval több, mint kétszer annyian kattintottak, mint a második legnépszerűbb Türkisgrüner Winterre. A harmadik helyen egy I. Világháborús történet, a Drágám, tudatom veled áll, negyedik lett az én 2014-es kedvencem, az Ahol a folyó véget ér, az ötödik helyen pedig némi meglepetésre Anne Freytag regénye, a 434 Tage szerepel. ( Ez utóbbira azért megvan a magyarázat: a német írónő felfedezte a blogbejegyzésemet a könyvéről, írt nekem is, amiből egy kellemes kis levelezgetés alakult ki, ill. közhírré tette a barátai között is, h már Magyarországon is olvassák :-), sokan akartak aztán erről személyesen is megbizonyosodni.)
A cél továbbra is változatlan: a hangsúly a szórakozáson van! Annyit, akkor és azt fogom olvasni, amihez kedvem és időm van, továbbra sem szeretném, h nyomást jelentsen a blog. Sok új szerzemény és már régen meglévő könyv vár olvasásra, köztük igazi gyöngyszemek és rengeteg olyan, amire nagyon kíváncsi vagyok, szóval jó év lesz ez! 2015-re fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése