2016. január 1., péntek

Boldog új évet!

Ismét eltelt egy év, tehát újra itt az ideje egy kis összegzésnek. Idén 78 könyvet olvastam el, ez - bár kettővel több a tavalyinál - nem rekord, viszont reálisan ez várható szerintem a következő évben is. Ezúttal – bár továbbra is domináltak – kevesebb német könyvet olvastam, mint tavaly, 49-et és 29-et az anyanyelvemen, magyarul. Egy másik mutatóban is hasonló a helyzet, 58 e-könyvet olvastam és 20 papíralapút (ez a szám tavalyhoz képest megduplázódott), ebből 6 kölcsönkönyv volt.
2013 óta kapok e-könyveket a book&walk-tól, idén kettőt olvastam nekik hála, ez az együtt működés biztosan folytatódik 2016-ban is, mert máris nálam van egy új, olvasásra váró könyv.


Idén – magamhoz képest;) – egész jól haladtam az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listával, aminek teljes kipipálása továbbra sem cél, de jó játék megnézni, hol is tartok. Nos, idén 9 művet olvastam a „kötelezők” közül, de mivel az egyik újraolvasás volt (Állatfarm), így 8-al gyarapodott a lista, most tartok 97-nél, idén jubileum lesz, yeee;)!
A várólistámat már zsinórban ötödször csökkentettem sikeresen és idén is benevezek. Kivételesen volt egy másik kihívás, amiben spontán módon részt vettem, ez eléggé rá is nyomta bélyegét az olvasási évemre. 2015 elején bukkantam a Nagy olvasási kihívásra, aminek keretében az évben 50 könyvet kellett elolvasni, meghatározott szempontok szerint. Nem volt könnyű, de sikerült, bár az igazi nehézséget nem is az olvasás jelentette, hanem sokszor inkább a könyvek „felhajtása”. Belefutottam azért néhány olyan regénybe is, amibe enélkül nem vágtam volna bele (Zsivago doktor, Szép új világ stb.), de utólag már örülök, h ezek végül az ’olvasott’ kategóriába kerültek. Ami ezzel kapcsolatban még negatív volt, h sokszor úgy éreztem magam, mint valami „bérolvasó”, h nekem most ezt, meg aztán azt KELL olvasnom, bár igyekeztem engem érdeklő, jó könyveket válogatni a listába, ami nagyjából sikerült is, de azért voltak olyan esetek, amikor nem nagyon volt kedvem az adott könyvhöz, de „muszáj” volt. Ami pozítv – a sikeres teljesítésen kívül – hogy ez a kihívás kicsit szélesítette a perspektívámat, egy részről sok olyan szépirodalmi művet olvastam e kapcsán, amikre egyébként valószínűleg nem került volna sor, ill. olyan könyvekre bukkantam, amikről előtte nem is hallottam, de örülök, h így mégis lehetőségem adódott elolvasni őket (pl. Mária-fegyver, Orange Is the New Black: Mein Jahr im Frauenknast).
Hasonlóan 2015-höz, ismét csak egy könyv volt, ami az abszolút kedvencek közé került (Morgen kommt ein neuer Himmel), egyébként újra a folytatások határozták meg az évemet, több szempontból is. Több 2., 3., és 4. részt olvastam (Mieses Karma hoch 2, Die Kronprinzessin, Fiúkból lesznek a férfiak, Kinder der Freiheit stb.), másrészről több olyan szerzőtől olvastam újra, akik régen a kedvenceim közé tartoztak, sajnos azt hiszem, ha most ill. ezzel a művűkkel találkoztam volna velük először, nem váltak volna kedvencekké (Vámos, Parsons, Safier stb.).
A sorozatok mellett az életrajzok határozták meg az évet, erős és figyelemre méltó nőkről olvastam, mint Malala, az egykori magyar származású albán királnyé, Géraldine, vagy az úszócsillag Hosszú Katinka, de persze az érdekes férfiak sem maradtak ki, mint a legendás Al Pacino, a zseniális Stephen Hawking vagy a többszörös olimpiai bajnok Kiss Gergő.
A legolvasottabb 2015-ös bejegyzésem meglepetésemre nem egy könyvhöz kapcsolódik, hanem sokhoz;), a 2015-ös nagy olvasási kihívással foglalkozó bejegyzés lett az. A legtöbben Hosszú Katinka könyvére kattintottak, ezt az én idei kedvenc könyvem követte (Lori Nelson Spielman: Morgen kommt ein neuer Himmel), a 3. legnépszerűbb az idei éve egyik bestsellere, A lány a vonaton lett, ezt követte a Mieses Karma hoch 2, aminek első része magyarul is megjelent, míg az 5. legolvasottabb könyves bejegyzés a népszerű sorozat könyvváltozata lett, vagyis az Orange is the new black.
Így összegezve úgy látom, nagyon mozgalmas és izgalmas olvasási évem volt, ezt remélem 2016-ban is és ezt kívánom minden olvasónak és erre látogatónak is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése