2017. január 12., csütörtök

Annemarie Strehl: Mit Chaos im Gepäck

A címére figyeltem fel (Káosszal a csomagban) és a gyanúm beigazolódott, tényleg utazós könyvről van szó, szóval rögtön érdekelt, de aztán kicsit csalódtam.


Rövid kis könyvecske, a csaj elhatározza, h 1 évet utazgatni fog, csak odafele váltja meg a jegyét Új-Zélandra és csak az első hétre foglal szállást. Hátizsákkal vág neki a kalandban és a terv az, h alkalmi munkákból fogja fenntartani magát, hostelekben alszik és utazgat. Hong Kongban éri az első kaland, ott száll át, majd következik Auckland, majd bejárja Új-Zélandot, ami után aztán Ausztrália következik. Bejárja az outbacket, megnézni az Ulurut (Ayers Rock), Tazmániát, hosszabb ideig maradt Melbourne-ben és végül Sydneyben is járt.
Amiért csalódtam, mert egyrészről az elején nagyon sótlanul ír, bár engem nagyon is érdekelnek az ilyen utazós könyvek, de ez nem tudott se lekötni, se érdekelni. A csaj hihetetlenül negatív, mindent és mindenkit kritizál, ami már csak azért is meglepő, mert azt gondoltam volna, aki egyedül vág neki a világnak, sok mindent akar látni és átélni, az kicsit nyitottabb, barátságosabb, lazább, de nem, nekem borzasztó unszimpatikus volt. Idővel azért kicsit belejött és nem volt annyira negatív már, de még mindig nagyon sok mindenen fel volt háborodva és bár időnként megpróbált jópofáskodni, meg jófej lenni, de az eléggé erőltetett lett. Persze azért voltak benne érdekes információk, történetek, de hiányzott az egészből egy kis só, na meg némi humor és valaki, aki átolvasta és javította volna az elütéseket és egyéb hibákat, amik voltak bőven, ez szintén idegesített. Egyébként a lány ezzel az utazásával párhuzamosan kezdett blogolni is, meg állítólag azzal pénzt is keresni, ami azért meglep, mert a stílusa szerintem nem a legjobb, de instagramon láttam, h még mindig utazgat, szóval valamit ezek szerint mégis tud…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése