2021. január 1., péntek

Boldog új évet!

Végre vége ennek az évnek, gyorsan le is zárom, itt a blogon is, jöhet a szokásos összegzés! 2020-ban 86 könyvet olvastam, hallgattam, tízzel többet, mint előző évben. Ebből 66 volt németül és 20 magyarul, egy picit csökkent tehát a német dominancia a tavalyihoz képest (63-13). A megoszlás idén úgy nézett ki, h ebből a 86 könyvből 51 volt ekönyv, 11 hagyományos- és 24 hangoskönyv, ez utóbbi abszolút rekord nálam, nagyon rákaptam a hangoskönyvekre, főleg házimunka közben;). Szintén rekordgyanús, hogy 2020-ban 7 különböző magyar szerzőtől olvastam egy-egy könyvet, sikerült javítanom ezen tehát a tavalyi gyászos 3 után. Megdupláztam 2020-ban az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listás olvasmányaimat, ami persze nem túl nagy teljesítmény tekintve, h az előző évi 2 helyett, ezúttal 4-et olvastam a listáról és máris 112-nél tartok:).
Ahogy az elmúlt években, úgy 2020-ban is több sorozatot olvastam, végre befejeztem a még 2018-ban elkezdett boltkóros sorozatot, aminek már nagyon ideje volt, 2020-ban az utolsó 3 rész került sorra. Teljes egészében ebben az évben olvastam Katrin Koppold romantikus-bohókás 5 részes Sternschuppen sorozatát és a szintén 5 kötetes bostoni gasztró világba elvezető Taste of Love-t is teljes egészében 2020-ban hallgattam meg. 2020-ban nem került fel egy könyv sem az abszolút kedvenceim listájára, de persze sok olyat olvastam, amik nagyon tetszettek, ilyen volt pl. a könnyfakasztóan szép Mesés ruhák kalandjai, a szerethető Az ágybérlő, az évitzedeken átívelő egyedi történet, a Dreimal im Leben, a meglepő Landkarte der Liebe vagy a hangoskönyvként hallgatott The Sunday Lunch Club, Kristin Hannah II. világháborús Nachtigallja ill. a karácsonyi (K)ein Kuss unter dem Mistelzweig. Ha már a valóságban nem lehetett utazni, legalább a könyvek segítségével megpróbáltam ezt, újabb két részt olvastam a kedvenc Ein Jahr in…. sorozatból (Róma, London), elolvastam a monumentális New Yorkot, ami a város történetét dolgozza fel valamint egy magyar angoltanár utazásairól szóló Világgá mentemet is. Ahogy mindig, ezúttal is több életrajzot olvastam, ezek közül is kiemelkedett a Nelson Mandela életéről szóló könyv, emellett még a svéd írónő, Astrid Lindgren, a magyar Nobel-díjas tudós Szent-Györgyi Albert életrajzát olvastam ill. ebbe a kategóriába sorolnám még a Szabó Győző élete egy szakaszáról szóló Toxikómát ill. a német profi teniszező, Andrea Petkovic könyvét. A járvány és a karantén is nyomot hagyott az idei olvasmány listámon, máris három ezzel foglalkozó könyvet hallgattam/olvastam (Lockdown Love Story, rumbarumbamm, A Pestis). Az előző évekhez hasonlóan, idén karácsony előtt/körül mindkét kedvenc karácsonyi szerzőm, Sarah Morgan és Karen Swan is sorra került 1-1 új regénnyel, (bár Morgan könyvéről a bejegyzés átcsúszik 2021-re.) 2020 magasan legolvasottabb bejegyzése Andreas Eschbach izgalmas, konspirációja a Der letzte seiner Art lett, ezt Sophie Kinsella Mini Shopaholic-ja követte, holtversenyben 3. legnépszerűbb lett a Szerelem a huszonhetedik sorban ill. a nekem is nagyon tetsző Landkarte der Liebe, szintén holtveseny volt a 4. helyen, amin a német Die Kaffeeprinzessin és az Ausztráliában bolyongós Traumfänger osztoztak, az 5. legnépszerűbb poszt pedig Benedek Ágota karantén naplója lett, a rumbarumbamm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése