2012. június 30., szombat

Ernst H. Gombrich: Eine kurze Weltgeschichte für junge Leser

Újdonsült ismerősöktől kaptam ezt a hangoskönyvet, meg is lepődtem rendesen és kíváncsian kezdtem bele. Általában fiatalabbnak néznek mindig, mint amennyi vagyok, de azért ezt talán mégis túlzás… a könyv ill. hangos könyv ugyanis gyerekeknek szól;). DE ennek ellenére is tetszett!
Annyiban szól gyerekeknek, h időnként tanítóbácsisra veszi a hangot, kérdéseket tesz fel, utal arra, h bizonyos dolgokat már biztos hallottál, ezek időnként idegesítettek, de ugyanakkor, ha ezt mondjuk órán egy csapat gyerek hallgatja, tök jó!


Nem találja fel a spanyolviaszt persze, mégis középiskola óta nem hallottam pl. Mezopotámiáról, a főníciaikról, spártaiakról, jó volt kicsit feleleveníteni és újra rácsodálkozni az ősember „találmányaira”, a kőkorszakra, majd az egyiptomiak vívmányaira, a hieroglifáktól a piramisokig. Hallani újra Bábel tornyáról, az athéniakról, a görögökről, az Olimpiákról, Marathonról, Delphiről és azokról a mondásoknak, kifejezéseknek eredetéről, amik mindkét nyelvben előjönnek (spártai nevelés, drákói szigor). Volt szó az ezer évvel ezelőtti Indiáról, Buddháról, a nirvánáról, persze Kínáról is és a képírás érdekességeiről. Majd jött Nagy Sándor uralma és helyes kis történetek róla, nem maradt ki persze a Római Birodalom, Julius Ceasar hódításai, a provinciák világuralma, majd Brutus sem…aztán a tündöklés után a bukás, a kereszténység elterjedése, a hunok, akik meglepték Európát Attilával az élen. Érdekes volt Mohamed próféta története és az iszlám kialakulása is, erről nem sok mindent tudtam, majd következtek a frankok az elbeszélésben Pipinnel, Nagy Károllyal, aztán a germán törzsek, sőt még mi magyarok is szóba kerültünk, persze, csak mint fosztogató, gyilkos csürhe banda:S.
Ahogy az eddigi hangoskönyveket, ezt az 5 Cd-t is sütés-főzés közben hallgattam, méghozzá nem is akárki, hanem Chrisoph Waltz tolmácsolásában. A Németországban nagy sikernek örvendő könyvnek van folytatása is Hörbuch formátumban is, a reneszánsztól napjainkig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése