2019. június 13., csütörtök

Krusovszky Dénes: Akik már nem leszünk sosem

Az egyik legjobb barátnőm kampányolt a regény mellett, majd kölcsön is adta és bár nem volt tervben, már másnap elkezdtem olvasni, mert annyira beférkőzött a fejembe.


A szerző nemzedékének egyik legjelentősebb költője, aki több verseskötet után először novellás kötetet írt, majd ezt a regényt, ami 2019-ben elnyerte a Libri irodalmi közönségdíjat.
A történet több szálon és idősíkon fut és eleinte elég lassan. Mégis, hála a szerző életszerű karaktereinek és olvasmányos stílusának ez nem zavaró. A főhős, Bálint harmincas online újságíró, aki épp magánéleti válságban utazik haza gyerekkora színhelyére egy esküvőre, így nem csak a családjával és a saját múltjával, hanem egykori barátaival is konfrontálódik. A történetek eleinte úgy tűnik egymástól függetlenek, de érezni lehet, aztán később már helyenként sejteni is, h össze fognak futni, ha van kapcsolat közöttük, így is lesz. Közben szó van mindarról, ami nélkül nem lenne kortárs ez a regény, aktuális kérdésekről és problémákról, a menekültektől kezdve a Bécsbe költözésig sok mindenről. Érdekes, h Bálint életének 3 különböző szakaszába csatlakozunk be és látjuk a személyiség fejlődését, döntései következményeit, az élete alakulását.
Bár tetszett a regény, de annyira nem tartottam letehetetlennek, annyira nem talált el. Kicsit csalódott voltam a végén, szerintem a barátnőm ajánlása miatt, többet vártam, valamit, amit más megvilágításba helyezi a történteket, vagy legalábbis jobban összekapcsolja, ami végül nem történt meg. Örülök, h elolvastam, mert mindenképpen egy értékes magyar kortárs regényről van szó, valódi szereplőkkel, történetekkel és problémákkal, jól megírva, pedig tartottam a „lila ködtől”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése