2011. december 7., szerda

Tommy Jaud: Hummeldumm

A blog történetében először írok hangos könyvről:)! Ez nekem is premier volt, soha nem hallgattam még előtte könyveket, nem is nagyon izgatott a lehetőség, de aztán ajándékba kaptam meg ezt nagy lelkendezések közepette, h mennyire jó. Eleinte kicsit tartottam tőle, mert mesélték, h dialektusokban is beszélnek benne, meg nem vagyok az a típus, aki képes arra, h leheveredjen, aztán hallgasson órákon át;). De aztán megoldódott ez a probléma is, péntek délután nagy sütés-főzés várt rám, gondoltam belehallgatok. Egy huzamban meg is hallgattam 3 cd-t és nagyon élveztem! Másnap délelőtt még lezavartam a maradék 2 korongot is, abszolút kellemesen csalódtam a hangos könyvben.


Bár Jaudnak ez már 4. könyve, maga is debütált ezzel, hisz első alkalommal olvasta saját maga a regényét és zseniálisan csinálta!
A sztori lényege, h Matze és a barátnője Sina nyaralni utaznak egy turistacsoporttal. 2 hetes namíbiai nyaralás – nem hangzik rosszul: buja természet, kaland, szabadság. Az álomból mégis rémálom lesz főhőseink számára. Egyrészről a 9 fős csoport eléggé kiidegeli őket már az első pillanattól kezdve, de az igazi kegyelemdöfést az adja meg a pasinak, h az elutazásuk előtt megtalált álomlakásra nem küldte el a foglalót, így könnyen tönkre mehet az idill. Titokban próbál szervezkedni, a történet java része azzal telik, h próbálja elutalni a pénzt, de hol térerő nincs, hol lemerül a mobilja, hol internet nincs és míg ezen fáradozik jó úton halad afelé, h tönkre tegye a kapcsolatukat. Ez nem is nagy csoda, elvégre komplett idiótát csinál magából többször is a cél érdekében, hazudik, veszekszik, manipulál. Az útitársak „csak” asszisztálnak mindehhez, ráadásul a problémát nem sikerül megoldani, de hamarosan a barátnője megunja a fura viselkedését, utána pedálozhat, h visszahódítsa. Szóval a 2 hetes nyaralásból Matze Kleinnek élete 2 legszörnyűbb hete lesz. Persze az úti cél sem véletlen, elvégre az egykori német gyarmat, Namíbia sok magas labdát tartogat, amiknek lecsapását szorgalmasan végre is hajtja Jaud.
A turista csoport összetételének megfelelően különböző német ill. osztrák dialektusban is beszél, a namíbiai németet is jól nyomja a szerző, minden szereplőjének más hangot tart fenn. Szórakoztatóan jellemzi őket a hangjával: a sajátosságaikat, származásukat, az éppen aktuális kedély állapotukat, ezáltal még közelebb hozza őket.
Tele van szóviccekkel, komikus szituációkkal, és bár maga a cselekmény nem egy túl nagy durranás, mégis tetszett a hangos könyv, mert előjönnek azok a tipikus dolgok, amiket az ember egy csoportos utazás alkalmával átélhet, kuncogva könyvelheti el, h hát igen, a németek tényleg ilyenek, amint kiteszik a lábukat otthonról és hát ugye az előadás…Jaud zseniálisan olvas 5 CD-n keresztül, már-már színházi előadást kerekít a történetéből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése