2011. január 31., hétfő

Ildikó von Kürthy: Schwerelos

Időnként kimondottan szeretnék valami nagyon könnyedet olvasni, most is ezt történt. Eddig 2 könyvet olvastam a magyar származású német írónőtől és mivel karácsonyra egy barátnőm meglepett ezzel, neki is vágtam. Az első két könyve kimondottan tetszett, tulajdonképpen ez is, de mivel az utóbbi időben sokat olvastam Anette Göttlichertől - aki hasonló stílusban és témában ír – most kicsit csalódás volt. Göttlicher stílusa jobban tetszik, közelebb áll hozzám, őt számomra élmény olvasni, remekül ír. Ildikó von Kürthy összességében nekem kisebb ’olvasmány élmény’, viszont 1-1 mondatával hihetetlenül fején tudja találni a szöget, semmi extra, semmi világmegváltó gondolat, mégis igazán „eltalál”, ezt nagyon szeretem nála.


Ahogy mindig, most is egy nő áll a regény középpontjában. A harmincas évei végén járó Rosemarieról és dilemmáiról olvashatunk: Házasság? Gyerek? Karrier? Szabadság? Kaland? – mindez súlyosbítva egy baráti meleg párral, egy állapotos unokahúggal, egy minden lében száz kanál halott nagynénivel és a könyv végén egy meglepő fordulattal.
Érdekes, h mostanában ezek a gyerek vs. „szabadság” könyvek találnak meg, bár sok minden másról is szó esett itt is, de azért alapvetően ez volt az egyik fő téma.
Az elején elég fura volt, h néhány szereplő a Höhenrausch c. könyvében is szerepelt, hirtelen nem is tudtam hova tenni őket, kicsit olyan volt, mintha újra abba a könyvbe csöppentem volna, pláne, h a meleg pár, Erdal és Karsten uazokkal a sajátos;) tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a másik könyvben, de végülis összességében nem volt ez zavaró.
Azt kaptam, amit vártam: egy gyorsan olvasható, könnyed, humoros könyvet és vele néhány gondtalan órát:).
Ez még nem jelent meg magyarul. A címnek (Súlytalanul) nem sok köze van szerintem a történethez, a borítónak már inkább, a rajta látható topánkának szerepe lesz, na nem Hamupipőkésen;). Őszintén szólva, mikor először megláttam a könyvet, kicsit visszahőköltem, nem igazán színem a pink;), ráadásul szerintem a tartalom sem ennyire „csajos”, de valószínűleg felesleges is túl sok mindent beleinterpretálnom a borító színválasztásába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése