2011. február 4., péntek

Blog szülinap:)

1 éve kezdtem írni a blogot, hirtelen felindulásból, vagy előre megfontolt szándékkal? Nem is tudom…talán mindkettő. Régóta motoszkált bennem a gondolat, h írni kellene, aztán egyszer csak, 1 évvel ezelőtt a tettek mezejére léptem:).
Az ok egyértelműen az volt, h idegesített, h hiába olvasok sokat, sajnos bosszantóan gyorsan el is felejtek rengeteg mindent. Így arra gondoltam, megörökítem, mit gondoltam olvasás közben, és után az adott könyvről.
Ezért nem vagyok jelen a többi könyves blogban, őszintén szólva meg is lepődtem, mikor jobban utána néztem, h milyen rengetegen vannak, vagyunk. Időnként persze olvasok másokat, de nincs közösségépítő szándékom, kiadónak sem olvasok és nem is szeretnék, maradok az „olvasónapló” szinten. Megfelelni sem akarok magamon kívül senkinek, ezért nem is promotálom és nem is promotáltam a blogot senkinek, sehol, mert ez nem arra született.
A könyvválasztás is marad a régiben, azt fogom olvasni – akár régi, akár új, akár divatos, akár nem, akár magyar, akár német – ami érdekel, tetszik, amihez kedvem van:). Szóval ahogy eddig ezentúl is magamnak fogok írni és olvasni, de továbbra is örülök a látogatóknak, rendszeres és visszatérő olvasóknak, véleményeknek.


A fentiek ellenére persze azért nagyon jól eső érzés időnként a blog statisztikát böngészni, néhány napja a látogató számláló (2010 júniusától) átlépte az 5000-t, ami számomra igazán meglepő és persze örömteli is volt:). Vannak visszatérő olvasók és néhány állandó is, de a többség a google keresőn keresztül jutott az oldalra, időnként igazán meghökkentő és mosolyogtató kereső szavaknak köszönhetően (pl. agassi fülbevaló, folyton kombinálok, ildikó kürthy mondscheintarif goethe, jo dumák torta sütéshez, bajor krumplileves, bajor narancskrém, julia child krumplileves, andré agassi iszik, olvasni nem jó, én olvastam sokat németül, torz személyiségek).
Az abszolút favorit az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz c. bejegyzés volt az elmúlt egy évben, soha nem gondoltam volna, h erre ennyien keresnek rá nap, mint nap, akár így, akár úgy, mint ’jó könyvek’, ’könyvek, amiket el kell olvasni’ stb. Egyértelműen megfigyelhető, az aktualitás iránt való érdeklődés: amikor a mozikba került Julia Robertsszel az Ízek, imák, szerelmek rengetegen kerestek rá, amikor megjelent Agassi önéletrajzi könyve, vagy David Safier Jézus szeret engem c. regénye magyarul, megnőtt ezeknek a bejegyzéseknek a látogatottsága, ami persze logikus is. Az utóbbi hónapokban meglepően sokan kerestek rá Ugron Zsolna férjére, a könnyű nevű;) Gregor Roy Chowdhury-Mikesre, akit megemlítettem a posztban, meg persze a könyvre is, mint aktualitásra.
Sokan jutottak úgy a blogomba, h valamit le akartak tölteni, online elolvasni vagy olvasónaplót kerestek. Csak remélni tudom, h volt aki sikerrel járt (mármint nem letöltés és online olvasás terén;)), esetleg kedvet kapott valamelyik könyv elolvasásához, mert az lenne az igazi hab az 1. szülinapi tortán:).

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hát én nagyon sok könyv elolvasásához kedvet kaptam a blogodat böngészve! Ami még jobb, hogy nagyon sok német könyvet olvasol, és ezek engem is érdekelnek, szóval tőled tudok ötletet meríteni, melyik német szerzőktől érdemes olvasni. :) Úgyhogy köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Woww, nagyon örülök:), különösen, ha a német könyvekhez csináltam kedvet:).

    VálaszTörlés