2011. június 16., csütörtök

Ian McEwan: Vágy és vezeklés

Sem a könyvet nem olvastam még, sem a filmet nem láttam, de mivel előbbiről annyi jót hallottam, egy akció keretében megvettem.


Eléggé megszenvedtem vele. Az első kb. 100 oldal igencsak unalmas volt nekem, alig haladtam vele. Aztán végre egy véletlenül elküldött, pajzán levél felkavarta kicsit az állóvizet, ez nagyon ráfért a könyvre.
Szerelmi háromszög áll a történet középpontjában, de nem a hagyományos módon. A gondtalan élettel kezdődik: elkényeztetett, jómódú lánykák, szép család, gyönyörű lakhely, személyzet. Egyik pillanatról a másikra eszmél rá az idősebb lány, h valójában már jó ideje vonzódik az egyik alkalmazottjuk fiához, aki heves érzelmeket táplál iránta. Egy este leforgása alatt minden megváltozik: először egymásra találnak, majd el is szakítja őket egymástól a lány tizenéves húga, Briony, elég bizarr módon.
Utána hármójuk sorsát követi figyelemmel a történet, de csak 5 évvel az első részben eseményei után. A két fiatal szerelme továbbra is kitart, annak ellenére, h el vannak választva egymástól és ráadásul még a II. Világháború is közbeszól. A fiú, Robbie a frontra kerül, míg a két nővér ápolónőnek áll. A második részben Robbie történetét olvashatjuk, mindazt, amit végig kellett szenvednie a háború alatt, majd a harmadik részben találkoznak a szereplők újra, ezúttal az immár felnőtt Briony szemszögéből látjuk az eseményeket, aki minél több idő telik el, annál inkább kételkedik gyermekkori önmaga ítéletében, döntésében. Ez a rész erkölcsi kérdéseket is felvet, jóvá lehet-e tenni valamit, ami tönkretette egy ember életét, a jó hírét, a becsületét…
Kissé meglepett a borító szövege, amelyben Jane Austenhez hasonlítják McEwant, eddig egy könyvet olvastam tőle (Amsterdam), de ez nem jutott volna eszembe, bár ezután a könyve után sem, nem sok hasonlóságot fedeztem fel a két író között.
Maga a történet izgalmas, de nekem a hosszú leíró részekkel, a kevés párbeszéddel helyenként kimondottan vontatott és unalmas volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése