2016. február 18., csütörtök

Szerb Antal: Szerelem a palackban

Nagy kedvelője vagyok Szerb Antal regényeinek, bár sokáig vártam velük, valahogy tartottam tőlük, de mindegyiket nagyon szerettem Utas és holdvilágtól A királyné nyakláncáig a Pendragon legendán át. Már régóta megvolt a Szerelem a palackban, de csak amikor elkezdtem olvasni szembesültem vele, h ez nem a novelláskötet, hanem csak az azonos című novella, ami 1935-ben a Nyugatban jelent meg, így csak erről tudok beszámolni.


A középkorba csöppenünk, amikor is Artúr király lovagját, Lancelotot már hét éve gyötri az úrnője, Ginevra királyné iránti szerelme. A varázsló, Klingsor szíve megesik rajta és Lancelot szerelmét bravúrosan palackba zárja. A lovag megkönnyebbülten ébred, de amikor rábéred, h más is jár a fejében, mint a királnyé és főleg más nők is, megretten. Visszaköveteli palackba zárt szerelmét a tudóstól, egy pohár vízzel lehörpinti, újra szenved és boldog.
Frappáns, olvasmányos kis szösszenet, egy jó ötlettel. Bár Lancelot igazi hősszerelmes, aki inkább szenved, de nem akar és tud szerelme nélkül élni, ami egyszerr gyötri és gyönyörködteti, de bizonyára lennének néhányan akik szívesen palacka zárnák a kínzó, fájdalmat okozó szerelmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése