2017. május 5., péntek

Maik Wiking: Hygge

Amikor először hallottam a könyvről, még magyarul és németül sem tudtam hozzájutni, de aztán amikor láttam, h megjelent itthon, rögtön lecsaptam rá és olvasni is kezdtem.


Szinte minden évben jön a hír, h Dánia a világ legboldogabb országa. De mégis miért? Erre keresi a választ a koppenhágai Boldogságkutató Intézet:) is, aminek igazgatója, a könyv szerzője, Maik Wiking (mennyire menő név már ez;)). Arra jutottak, h a boldogság „oka”, a hygge. Mivel azonban a dánokon kívül ez nem sok mindenkinek mond bármit is, megszületett a könyv a hygge jelenségről. Mert mi is pontosan ez a lefordíthatatlan szó, amire szinte egyik nyelvnek sincs igazán jó szava? Hygge lehet tulajdonképpen minden, ami meghitt, kényelmes, bensőséges, az új helyett a régi, a drága helyett az egyszerű, az izgalom helyett a hangulat. A legfontosabb, élvezni az élet egyszerű örömeit, az együttlétet, a hangulatot, kikapcsolt telefonnal, harmóniában. Növelhetjük a hygge faktort, vagyis hyggeliggé tehetjük a helyzeteket pl. gyertyákkal, egy kandallóval, könyvekkel, meleg italokkal, édességgel, párnákkal, takarókkal. Szó szerint útmutatót kapunk, hogyan érhetjük el ezt a dánok szerint igen boldog állapotot: tippeket filléres hyggeelfoglaltságokhoz, mint pl. cserebere buli, szánkózás, társasjátékozás, bemutatja Koppenhága hygge helyeit, beavat minket az év leghyggeligebb időszakának, a karácsonynak részleteibe. De van itt hyggekészlet vészhelyzetre, hygge receptek, hygge öltözködési- és lakberendezési tippek, megtudjuk azt is, mi lehet nagyon hyggelig az év minden hónapjában pl. áprilisban túra és főzés a szabadban, júliusban nyári piknik, novemberben levesfőzőverseny;) és olvashatunk a hygge öt dimenziójáról is.
Valószínűleg nem való ez a dán életérzés mindenkinek, de nekem igen. Valahol említette is azt hiszem, az introvertáltakat, hát nekik/nekünk:) a hygge a kánaán szerintem. Szóval nekem naggggyon szimpatikus a hygge és tudat alatt egy csomó mindent csinálok, ami nagyon hyggelig;), pont azért, mert nem találja fel a spanyolviaszt, hanem marad az egyszerű, kényelmes, kellemes dolgoknál. Ez számomra egy sokkal élhetőbb és szimpatikusabb irány, mint a minden luxus, minden mű rongyrázás felszínessége, ami manapság annyira „menő”, remélem sokan, akik csak a divathullámra felülve álltak be ebbe a sorba, rájönnek, h más is lehet „menő”.
Szerintem a könyv legnagyobb dicsérete, h nagyon hyggelig olvasmány, ráadásul külcsín és belbecs is teljes harmóniában, a könyvespolc dísze lesz, minden tekintetben:).

3 megjegyzés:

  1. szio legujabb Safiert fogsz olvasni? Traumprinz-et vagy nem?

    köszi üdv Ksz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello, már olvastam:)
      http://olvasnijo-anita.blogspot.hu/2017/01/david-safier-traumprinz.html

      Törlés
  2. Oh ténlyeg de kommenteltem még egy-két irásod, kiváncsi lennék a válaszodra üdv :)

    VálaszTörlés