2020. augusztus 16., vasárnap

David Safier: Aufgetaut

Egy ideje már feladtam Safier könyveinek olvasását, mert ami az elején még eredetinek és zseniálisnak hatott, az egy idő után már infantilis, idióta és idegesítő lett. Most újabb próbát tettem, de ezúttal a spotify-n hallgattam tőle a legújabb könyvét, a véleményem nem változott.


33 évig élt Urga, az „ősasszony” egy jégtömbben egy kis mamuttal, de a klímaváltozás miatt „felolvadnak”. Az elvált Felix, aki egyik sikertelen start upot a másik után alapítja, kislányával, a minden lében 100 kanál Majával épp az Északi-sarkra tart egy hajóval, erre kerül a jégtömb és e kapcsán itt bukkan fel a férfi kamaszkori szerelme, a tudós Amanda is, „kicsi a világ” jeligére. Innentől aztán kezdetét veszi egy őrült ámokfutás az Északi-sarkról Indiába, onnan Olaszországba, közben egyre bonyolódnak a szerelmi- és egyéb szálak a szereplők között. Sajnos Safier ezt a „road movie”-t még egy amolyan boldogság kereső tanácsadó könyvvel is keresztezte, ami kicsit sem tett jót neki. Persze itt is voltak vicces epizódok, humoros szövegek, haláli szereplők, de az egész túl sok volt, súl sokat akart és túl keveset adott. A végére örültem, h csak hallgattam és h túl vagyok rajta…ez mindent elmond szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése