2022. július 13., szerda

Zadie Smith: Swing Time - Egymásnak születtünk

Kölcsönkönyv, ami már egy éve nálam volt, épp ideje volt már elolvasni. A barátnőm, akitől kaptam, nagyon ajánlotta, neki nagyon tetszett és bár tetszeni többnyire nekem is tetszett, nem lett a kedencem.
A történet középpontjában két lány barátsága áll, akik mindketten vegyes házasságból születtek, a név nélküli narrátor apja, míg barátnője anyja fehér. A két lány a tánciskolában ismerkedik meg, ez is köti össze őket és félvérségük. Aztán az élet gyorsan elsodorja őket egymástól, a tehetségesebb Tracey profi táncos lesz, míg a narrátor egy világsztár éneke-táncosnő asszisztense lesz. Az életük nem is alakulhatna különbözőbben, hisz Tracey-nek nem sikerül a nagy áttörés, helyette 3 különböző férfitól születnek gyerekei, szegénységben él és dühös a világra, míg a narrátor abszolút luxusban éli az életét, köszönhetően a munkaadójának. Furcsa helyzetbe kerül aztán, amikor Aimée, a világsztár egy gambiai faluban alapít iskolát, emiatt többször is járnak ott, hisz egyrészről a narrátor rádöbben, h ez az ő népe, másrészről viszont a jótékony sztárt képviseli, kivülálló. Aztán a sors különös fintora révén a két egykori barátnő útja újra keresztezi egymást, de számomra nem igazán derült ki, lehet-e jövője a barátságuknak, nekem nem úgy tűnt. Furcsa, h sokan ezt a barátság könyvének tekintik, szerintem nem az, legalábbis én úgy értelmeztem, h egy gyerekkori barátság – mint oly sok esetben – nem élte meg a felnőttkort. Nekem az sem nagyon tetszett, ahogy ugrál az idősíkok és a történet szálak között és igazából nem értem a címet sem, szóval nekem kissé talányos maradt ez a regény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése