2010. szeptember 10., péntek

Conan Doyle: Sherlock Holmes kalandjai

12 rövid, szórakoztató, csattanós novella Sherlock Holmes kalandjairól, hű barátja és segítője, Dr. Watson elbeszélésében. Gyerekkorom óta megvolt a könyv, de vhogy sosem éreztem késztetést az elolvasására, aztán látva a Guy Ritchie féle filmet Robert Downey jr.-al, Jude Law-al és Rachel McAdams-el, csak kíváncsi lettem, nem bántam meg.


Krimit sem nagyon szoktam olvasni – bár valószínűleg ez sem meríti ki teljesen a krimi fogalmát – de ha véletlenül mégis ilyesmi könyvvel akadok össze, mindig nagyon élvezem, most sem volt ez másként.
Briliáns logika, elképesztő megfigyelések és kombinációs készség, meglepő fordulatok, időnként hátborzongató esetek. Rövid sztorik, tömör és velős elbeszélés, nincs idegborzolás, időhúzás, mégis nagyon hatásos és izgalmas minden novella. Mindegyik olyan fifikás eset, h egyre sem igazán jöttem rá, bár nyilván ami az első történteknél még az újdonság erejével hatott – mármint a felderítés módját illetően - az utolsóknál már nem volt igazán meglepő, de még azok is nagyon szórakoztatóak voltak.
Ami még tetszett, h nem minden történet zárul teljes sikerrel, van, akinek sikerül túljárnia a főhős eszén és olyan is akad, amikor a természet intézi el a dolgokat a zseniális Sherlock helyett, de pont ettől lesz „életszerűbb” az egész.
Amik nekem különösen tetszettek: Botrány Csehországban, Az öt narancsmag, A pettyes pánt.
Ja, egyébként az 1001 könvyes listán is rajta van, szerintem is ott a helye;)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése