2011. július 2., szombat

Alexandre Dumas: A három testőr

A renoválás előtti pakolásban – ami miatt az utóbbi hetekben sajna jóval kevesebb időm jutott olvasni - bukkantam a könyvre. Tudtam, h megvan, de eddig nem, most viszont kedvet kaptam az elolvasásához. Nagyon élveztem, h nem csupán egy sima regényről van szó, hanem tele van illusztrációkkal, amik által sokkal könnyebb elképzelni pl. a szereplők viseletét vagy a fegyvereiket. Időnként magyarázó cikkek is vannak beiktatva, valamint térképek, amiken nyomon lehet követni az események helyszíneit. Nem nagyon vannak mostanság már ilyen könyvek, így ez nekem abszolút kuriózum volt, nagyon tetszett. Maga a könyv viszont be kell valljam annyira nem. Mindenképpen örülök, h elolvastam, mert így egy újabb világirodalmi hiányosságot pótoltam, de bebizonyosodott, amit nagyjából sejtettem, h ez inkább pasis könyv;), vagy legalábbis annyira engem nem talált el.


Kicsit fura volt, h párhuzamosan olvastam a Plötzlich Shakespeare-rel, nagyjából egy korban játszódnak, időnként problémás volt, kicsit összekuszálódtak a szálak a fejemben;).
A három testőr, a klasszikus kalandregény, először sorozat formájában jelent meg a Le Siècle magazinban 1844 márciusa és júliusa között. A történet d’Artagnannak és barátainak, a három testőrnek, Athosnak, Porthosnak és Aramisnak kalandjait követi, akik belekeverednek a gyengekezű XIII. Lajos királyt, az ő hatalmas és ravasz tanácsadóját, Richelieu bíborost, a gyönyörű Ausztriai Anna királynét, az ő angol szeretőjét, Buckingham herceget, és La Rochelle ostromát is érintő cselszövésbe. Az intrikákban kulcsszerepet játszik a rejtélyes, velejéig gonosz és rafinált Milady de Winter, az ő sorsának megpecsételődésével oldódik meg ill. fel több dolog is a regény végén.


Sok-sok történet, kaland, hőstett, szerelem, intrika, minden mindennel összefügg, de a végére győz az igazság, ahogy annak lennie kell:).
A regény, természetesen rajta van az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listán is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése