2011. július 5., kedd

Régis de sá Moreira: Das Geheime Leben der Bücher

A címe (A könyvek titkos élete)rögtön felkeltette az érdeklődésemet.
Egy férfiról szól, akinek éjjel-nappal nyitva tartó könyvesboltja az élete, szó szerint: el nem mozdul, élete minden pillanatát ott éli, minden szükségletét ott elégíti ki. Bár könyvesbolt, de a vevők, csak mellékesen jelennek meg a könyvben és az ő életében is, akiknek időnként nem ad el egy-egy számára kedves könyvet és ezért akár tettlegességig is elmegy. Nincsenek társas kapcsolatai, semmi más nincs az életében, csak a könyvek. Nem eszik, nem alszik, az élethez szükséges energiát a szeretett könyveiből nyeri. Csak olyan könyvek vannak az üzletében, amit ő maga is olvasott. Abszurd emberek és érzések keresik fel a könyvesboltot, így a könyv olvasásához szükség van némi fantáziára.


Nincs történet. Inkább csak impressziók, kis, leginkább fura szituációk, gondolatok laza láncolata a könyv, többnyire a képzelet játékai, szüleményei ezek, melyek segítségével bepillantást nyerhetünk egy könyvbolond meglehetősen fura mindennapjaiba.
Bár nagyon szeretem a könyveket és imádok olvasni, azért ilyen életre a legkevésbé sem vágyom.
A cím alapján másra számítottam, ez inkább egy könyvkereskedő titkos élete, nem a könyveké. Időnként nagyon abszurd és bizarr, mindenféle realitást nélkülöző.
Alapvetően nehezen fedeztem fel, h ennek a kis könyvecskének – állítólag;) - a könyvek szeretetéről kellene szólnia, úgy tűnik nekem ez valahogy mást jelent, mint a szerzőnek, így, h nem nagyon tudtam azonosulni, felejthető olvasmány maradt számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése