2016. október 31., hétfő

Ivan Vladislavic: Exploded View Johannesburg

Új szerzemény volt a könyv, jókat olvastam róla, így spontán kaptam kedvet hozzá. Az ország már régóta érdekel, sokan meséltek róla és bár most néhány apró részlettel élesebb lett a kép a könyvet elolvasva, de mégsem azt kaptam, amit vártam volna. Nekem ez sokszor „magas” és követhetetlen volt, túl elvont.


4 történetet ölel fel a könyv a város többé kevésbé tipikus lakóinak életéből, 4 bepillantás 4 életbe, 4 társadalmi osztályba. Vladislavic, Dél-Afrika egyik legismertebb írója arra vállalkozik, h a történeteken, epizódokon keresztül bemutassa, h működk a város és társadalma. Bár nem krimiről van szó, a 4 tipikus történetben előjön a bűnözés is, hisz ez tényleg nagyon tipikus jellemzője az országnak. Engem még valamennyire az első és az utolsó sztori fogott meg, illetve azokat tudtam követni. Mindegyik történetrről elmondható, h alapvetően banálisak, nem is annyira azokon van a lényeg, sokkal inkább a szereplőiken, a helyszíneiken. Állandóan felvillan az ország - mind a mai napig - súlyos megosztottsága feketék és fehérek között, ez amolyan elhagyhatatlan vezérfonálként funkcionál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése