2020. január 10., péntek

Sebastián Fest: Federer és Nadal – A párharc, amely örökre megváltoztatta a teniszt

Az első perctől kezdve szkeptikus voltam, amint megláttam ezt a könyvet, nem is terveztem megvenni, de amikor karácsony előtt szembesültem vele, h „mindenképpen fogok Federeres könyvet kapni” – amik az utóbbi időben váratlanul elárasztották a magyar piacot – akkor gondoltam, inkább olyan legyen, ami még nincs meg németül.


A könyv egyértelműen a két világsztár főszereplését ígéri, egy olyan újságíró tollából, aki évekig követte őket, készített interjúkat velük és volt ott sokszor a színfalak mögött. Ez jól is hangzik, a megvalósítás már kevésbé sikerült szerintem, legalábbis nekem óriási csalódás volt a könyv és azért akartam mielőbb kiolvasni, h gyorsan elfelejthessem.
Szerintem mindig „kockázatos” még aktív emberekről könyvet írni, mert adott esetben sok minden történhet velük még addig is, amíg a könyv nyomdába, majd a boltokba került. Ez a kötet bár magyarul 2019-ben jelent meg, a probléma az, h eredetiben 2015-ben és azóta azért nem kevés dolog történt ezzel a két sportolóval, amit sajnos a legtöbb fejezetben teljesen ignoráltak, meglepő módon másokban említést tesznek a legújabb történésekről is. Ez által abszolút nem lett egységes a könyv, tele van nevetséges és szánalmas megállapításokkal, amik lehet, h 2015-ig igazak voltak, de azóta már nem, ez nagyon gáz.
Ezenkívül ez a könyv Nadalról szól, Federerről sokkal-sokkal kevesebb szó esik, az az érzésem, h ő csak azért kellett, mert kettőjükkel legalább 2x annyi példányt lehet eladni. Kimondottan irritált, h a svájci esetében szinte mindig a negatív dolgokra fókuszál, bár sokszor ki nem mond, de sejtet dolgokat, míg Nadal a tévedhetetlen, tökéletes, becsületes stb., aki kizárólag akkor kap ki, h sérült etc. behánytam ettől is.
Ami még szánalmas volt, h rengeteg tök lényegtelen sz@rságon pörög, amit bennfentesként látott, de aminek sem a könyv, sem a főszereplők szempontjából semmi jelentősége. Összességében volt benne – főleg Nadalról – pár újdonság, meg néhány érdekesség, de idegesítőnek találtam azt is, h csapong, mind a témákban, mind az időben, sok logikát nem sikerült felfedeznem az egészben.
Hatalmas csalódás, borzasztóan idegesítő. Semmiképpen sem ajánlom egyik fél nagy rajongójának sem, sem olyanoknak, akik sok éve követik és szeretik a teniszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése