2024. április 7., vasárnap

Charles Dickens: A Jarndyce-örökösök

Az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listán ill. az idei várólistámon is szerepel a regény. Angol címe Bleak House, ami magyarul Örökösök címen jelent meg. Ez a regény szerepel az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listán. Ebből a híres könyvből, ami a cselekmény bonyolultsága és a mű terjedelme miatt nem lehet ifjúsági olvasmány, készített Ottlik Géza egy összevont és rövidített változatot, ez a Jarndyce-örökösök. Ez elég szokatlan szerintem, én ezt a „rövidített, egyszerűsített verziót olvastam” csak, ennek ellenére egy plusznak könyvelem el az 1001 könyv listámon.
Még ezt az „egyszerűsített” verziót is rettentő sokáig olvastam, mert nagyon hosszú és összességében nem könnyű olvasmány, sok-sok szereplővel, de alapvetően kevés történéssel, ami nem a legjobb, legkövethetőbb kombináció, legalábbis nekem. Mindezek ellenére meglepett, h mennyire olvasmányos, bár az eleje kissé még érthetetlen, de egy ilyen hosszú könyvnél és főleg klasszikusnál nem meglepő, h a ráfutás eltart egy darabig. Igazi Dickens regény, igazi dickensi sajátosságokkal, hóbortos szereplőkkel, rejtélyekkel, csavarokkal és némi moralizálással. Elvileg egy borzasztó régen húzódó örökösödési per áll a történet középpontjában – ahogy a cím is mutatja - az köti össze a szereplőket is. Több szálon futnak az események, én leginkább Eszterre koncentráltam és az ő történetére, amiben szintén van néhány váratlan fordulat. Szerintem ez a regény fő szála, amiből még nagyon sok kisebb ágazik el, de ezt a sok szereplőt, szerteágazó történést nem minden esetben tudtam követni, pont ezért számomra elég meglepő, h ez már az egyszerűsített kiadás, hát akkor milyen lehet az eredeti!?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése