2023. augusztus 10., csütörtök

Jenny Han: Der Sommer, als ich schön wurde

Jó pár éve a Kindle-ömön volt már ez és most kedvet kaptam hozzá. Utólag látom, h ez egy trilógia első része és azóta meg is filmesítették és elég nagy hype is van körülötte, hát erről én semmit nem tudtam. Magyarul 2021-ben jelent meg az első rész A nyár, amikor megszépültem címmel és azóta már a Nyár trilógia további két részét is kiadták.
Igazából reálisan nézve abszolút semmi extra, mégis tetszett, mert az írónő valami egészen magával ragadó hangulatot tudott teremteni. A 16 éves Belly minden nyarat a tengernél tölt, anyjával és bátjyával, valamint anyja legjobb barátnőjével és annak 2 fiával együtt, azok tengerparti házában. A lány, amióta csak az eszét tudja epedezik az idősebbik fiú, a nála néhány évvel idősebb Conrad után és abban reménykedik, h ezen a nyáron talán végre a fiú is mutat iránta érdeklődést. Ha ő annyira nem is, viszont egyre inkább úgy tűnik, h Belly kezd feltűnni a többi fiúnak, barátja lesz, Conrad öccse is epedezik utána, ami azért magát Conradot sem hagyja hidegen. A lánynak jól esik a figyelem és az elismerő pillantások, de a szíve mélyén tudja, h őt csak Conrad érdekli. Ez így elég csöpögősen és naivan hangzik, de emellett sok-sok epizód elevenedik meg elmúlt nyarakból és a szerző nálam elérte, h újra 16 akartam lenni és visszamenni a hosszú, gondtalan nyarakba és a Bellyéhez hasonló problémákkal konfrontálódni. Ez azért „nagy dolog”, mert egyébként a legkevésbé sem hajlok ilyesmire;). Persze azért a tini fellángolások és problémák mellett még nagyon sok más, komolyabb téma is helyet kap a könyvben, szóval nekem ez egy nagyon kellemes csalódás lett és eddig ez az idei nyár kedvenc olvasmánya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése