2014. január 19., vasárnap

Imre Viktória Anna: Kísértés Rt.

Serene Nightingale huszonéves egyetemista Londonban, szülei meghaltak, családjából csak bátyja él, aki nem édes testvére. A lány bérgyilkos lesz, az ölés pillanatában érzi magát ismét jól, bátyja, Vincent bíró, ő is szerez neki megbízásokat. Egy meló után felbukkan a lakásában az őrjítően jó pasi Lucifer, aki maga az ördög. Serene megtudja tőle, h kvázi fogadtak a lelkében Pandorával, az istennel, mert ő még lát reményt a lány lelkének megmentésére. Ha Pandora győz, a Kísértés Rt. felére korlátozza tevékenységét a jövőben, ha veszít Lucifer szabad bejárást akar a hálószobájába, vagyis az ördög az istenébe, aha…


Innen indul hát az őrület, amit a szerző szeráfokkal, kerubokkal, őrangyalokkal, bukott angyalokkal, démonokkal, incobusokkal és succubusokkal súlyosbít lépten-nyomon. Én mindebben nem nagyon láttam a szisztémát, mondjuk egy idő után már nem is akartam és nem is érdekelt különösebben, ez aránylag ritka, de akkor jelentéssel bír;).
A teremtő az egyetemre lopózik Serene után, míg Lucifer néhány külsőre 17 éves, valójában többmilliárd éves háremhölgyével, nemes egyszerűséggel beköltözik a lányhoz és magába is bolondítja. Tovább bonyolítja a helyzetet Theo, a gyönyörű pap, aki bár isten szolgája, egy incubus szunnyad benne, őt persze mindkét oldal fel akarja használni céljai elérése érdekében. Hosszú-hosszú keverés-kavarás után jutunk el a végkifejlethez, ami – ahogy az egész történet – erősen eltér a konvencionális befejezésektől, ám ezúttal még ezzel sem tudott a maga oldalára állítani.
Már régóta kíváncsi voltam a könyre, azért is került fel a várólistámra, meg láttam, h mindenhol jó értékeléseket és véleményeket kapott a könyv, hát nálam nem fog:S.
Őszintén, nagyon ritkán találtam humorosnak, megnevettetni pláne nem igazán tudott, erőltett ohne Ende – de hát nem vagyunk egyformák, nem csak az ízlés, a humor is különböző. Nagyon konstruáltnak éreztem, persze tudom, h ez a fikciós történetek lényege;), csak van, amikor hallani a fogaskerekek csikorgását és akad, amikor teljesen megfeledkezel róluk, nálam itt az előbbi játszott, túl mesterkélt, túl, túl, túl, persze tény, h nem vagyok oda a fantasyért, de a sok jó vélemény a könyvről engem is kíváncsivá tett, sajnos. Újabb bizonyíték, h nem minden való mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése