2014. január 1., szerda

Boldog új évet!

Mindenkinek remek könyvekben, szuper olvasmányokban és minden jóban gazdag új évet kívánok!
Bár nem érdekelnek különösebben a statisztikák, ilyenkor év elején szívesen összegzem az elmúlt évet, itt a blogon sem lesz ez másként!
2013-ban 91 könyvet olvastam, ill. 90 könyvet olvastam és egy hangos könyvet hallgattam meg, ez elmarad egy picit az előző évtől, de sebaj, a túlszárnyalás nem is volt cél, pláne nem reális. Ahogy már 2012-ben, úgy tavaly is többet olvastam németül, mint magyarul, a különbség ezúttal már jelentős: 58-33 az idegennyelvű könyvek javára, ez a tendencia feltétlenül folytatódni fog, talán erősödni is.
Tovább nőtt az e-könyvek dominanciája is, az arány 76-14 a javukra (+1 hangoskönyv), ez is így fog tovább menni, vagy még ígyebb;). 4-et a 2013-ban olvasott elektronikus könyvek közül a book&walk-nak köszönhetek (köszi:)), reményeim szerint ez az együttműködés idén is folytatódni fog.
Sajnos 2013-ban sem tettem ki magamért igazán a magyar szerzőktől olvasás diszciplínájában, csak 10 könyvet olvastam, 9 magyar szerzőtől. Bár elvileg évek óta szeretnék több magyar könyvet olvasni, most úgy látom nagy változásnak realitása nincs, tekintve a sok német könyvet, amit olvasok.
Amiben viszont 2013-ban jobb voltam, mint az előző évben: ezúttal 6 könyvet olvastam az 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz listáról, na persze ez sem acélos, de a 2012-es szerény 3 könyvnek, akárhogy is nézem, a duplája…így már csak 917 könyv árválkodik részemről a listán;), vagyis máris elolvastam 84-t:)!


Immáron 3. éve sikerült 12 könyvvel csökkentenem a várólistámat, ezen felbuzdulva persze idén is benevezek a dologba!
2012-höz hasonlóan ismét csak 2 könyv került fel a kedvenceim listájára (Fabio Volo: Noch ein Tag und eine Nacht, Ka Hanock: Tanz auf Glas), de ez persze nem jelenti azt, h csak ezek tetszettek. A ’megdöbbentő’ kategóriában kiemelkedett számomra a Wir Kinder vom Bahnhof Zoo, Das Haus zur besonderen Verwendung és a Pi élete. Könnyedségével ragadtak magukkal Kerstin Hohlfeld könyvei, valamint az Így szerettek ők és az év végén olvasott Ein Geschenk von Tiffany. Elgondolkodtatott és nagyon tetszett Timur Vermes bestsellere, a Ne bántsátok a feketerigót, az Jojo Moyes Ein ganzes halbes Jahr-a és Cecilia Ahern legújabb könyve. Kedvenceim közé tartoznak az utazós, más kultúrákat megismerős könyvek is, ezek közül idén a Das große Los-t, ill. az erősen Bajorország orientált Schleich di!-t és a Die Breznkönigin-t emelném ki.
A blog statisztika alapján a legtöbbször olvasott bejegyzés Timur Vermes: Er ist wieder da-ja lett, magyarul azután jelent meg, h én olvastam, a megjelenéskor nyilván sokan voltak kíváncsiak, mi is ez, ennek és a pikáns témának tudom be a sok kattintást. 2. helyen egy szintén elég jól hypolt könyv áll, a Szakítópróba, a 3. és 4. helyet viszont a szépirodalom, vagyis Ne bántsátok a feketerigót és az Oroszlánkölykök foglalja el. Az 5. hely pedig egy sport-bulvár könyvnek jár, Kásás Tamásról.
A cél 2014-re is ugyanaz, mint eddig: azt olvasni, amihez épp kedvet kapok, közben esetleg gyöngyszemekre, új kedvencekre bukkanni vagy elfelejtett régieket újra felfedezni és mindeközben jól szórakozni;)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése