2018. június 30., szombat

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

Véletlenül találtam rá erre a könyvre és csupa jót olvastam róla, így alig vártam, h belekezdjek.


A két lányát egyedül nevelő apa, sógornőjéhez küldi Budapestre nagyobbik lányát, Emmát, h az unokabátyjával megnézze a milleneumi kiállítást, ám a lánynak egyszer csak nyoma veszik. 4 év múlva a kisebbik lány, Emília – Mili – indul Budapestre Róza nénihez, miután pár éves késéssel végre készhez kaptak egy levelet Emmától. Ő már ravaszabb, mint a nővére, még időben kereket old az őt fogva tartani akaró nénitől, de amikor visszamegy holtan találja. Sokkos állapotban ront ki a házból és egyenesen Ambózy báró kocsija alá kerül. A fiatal báró, aki az utóbbi években rendre „besegített” a rendőrségnek a szövevényes bűncselekmények felderítésében, magához veszi, ezzel magára vonva a Hangay lányok rosszakaróinak figyelmét is. Ezután van itt minden: tébolyda, üldözés, rafinéria, ármány és talán még szerelem is, egy izgalmas és szövevényes krimi bontakozik ki a századfordulós Magyarországon.
Tetszett, jók a szereplők, a sztori, vannak benne poénok, Mili talpraesett és tűzről pattant, a báró minden helyzetben ott van és mindenre tudja a megoldást, a bonyodalom nem átlátszó, de valahogy mégis elég nehezen ment az olvasása. Csavaros történet, vártam a megoldást és nagyon meglepődtem, mérges és csalódott voltam, h szinte semmi nem derült ki, oké, h vannak további részei a regénynek, de azért ez akkor is elég durva és unszimpatikus húzás, a történet közben abbahagyni az elbeszélést, különösen úgy, h itt az egész sztori egyetlen szálra épül. Elment a kedvem a folytatások olvasásától, legalábbis egyelőre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése