2020. december 22., kedd

Richard Dübell: Der Jahrhundertwinter

Ez egy kiegészítő könyvecske a Jahrhundert sorozathoz, de őszintén nekem kicsit úgy tűnt, h leginkább egy újabb bőrt húz le róla, sok értelmét nem láttam. Az 1. kötet 1871-ben fejeződik be, itt meg hirtelen visszaugrunk 1845 szentestéjéhez.
Már csak azért sem értem ezt, mert elvileg ez egy karácsonyi történet, ami végülis igaz, de egész másként, mint ahogy vártam volna. 2 szálon fut ez a kisregény: egyrészről a von Briest család, Alvin, Louisa és a kis Moritz, karácsonyra várják a vonattal érkező Pault. Mikor az nem érkezik meg, Alvin és az őket épp meglátogató Bismarck felkerekedik, h megnézzék, mi történt a vonattal. Miközben ők egy kisebb kalandot élnek át, a másik szálon Louise a kisfiának mesél egy középkori történetet a pásztorokról. Vagyis a regény fele egy teljesen más történet, a másik fele pedig sem túl érdekes, sem túl izgalamas és abszolút nem tesz hozzá az első kötethez, viszont anélkül is nehéz értelmezni szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése